دو اثر داستانی از کلر ژوبرت منتشر شد

دو کتاب داستانی «لینالونا» و «آرزوی زنبورک» با تصویرگری و نویسندگی کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی ساکن ایران، برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر شد.

 این دو داستان را «کتاب سحر»، دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرده و در آن‌ها تلاش شده تا مفاهیم دینی برای بچه‌ها در قالبی شیرین و دلنشین توضیح داده شود.

«لینالونا» در قالب داستانی تخیلی ماجرای دختربچه‌ای را بیان می‌کند که با آدم کوچولویی آشنا می شود که وسط جنگل کاج زندگی می‌کند و موهایی آبی‌رنگ دارد. دختربچه کم کم با او دوست می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده: «تازه فهمیدم که آدم کوچولوی مو سیخ‌سیخی یک دختر است نه یک پسر. خیلی دلم می‌خواست جواب نامه‌اش را بدهم. به او بگویم که اسم من صبا است و چه‌قدر دوست دارم باز هم پیشم بیاید؛ ولی جنگل کاج خیلی بزرگ است و نشانی دیگری از او نداشتم. نامه را لای دفتر خاطراتم گذاشتم و لب حوض نشستم. به چیزهایی که نوشته بود، فکر می‌کردم…»

در کتاب «آرزوی زنبورک» هم ماجرای زنبور کوچکی بیان می شود که آرزو دارد کار بزرگی انجام دهد، یک کار بزرگ و قشنگ که از ته دلش خوشحال باشد و بگوید او این کار را انجام داده‌ است. بالاخره یک شب فرشته‌ای پیش او می‌آید تا آرزویش را برآورده کند.

در بخشی از داستان «آرزوی زنبورک» آمده: «قناری روی شانه‌ دخترک سر تکان داد و گفت: «من هم از خواب پریدم و خیلی ترسیدم. هی جیک جیک کردم و بال بال زدم و تو بیدار شدی.» دخترک خندید و گفت: «چه قدر هم خوب شد! از خدا خواسته بودم برای خوردن سحری خواب نمانم.» دخترک سرش را از پنجره بیرون آورد. این طرف و آن طرف را نگاه کرد ولی زنبورک را ندید…»

دفتر نشر فرهنگ اسلامی (کتاب سحر) کتاب «لینالونا» و «آرزوی زنبورک» را در قال ۲۴ صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزارریال برای هر عنوان منتشر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید