معمای کباب و جوجه کباب 4000 تومانی

    کد خبر :84540

در غذاهای ارزان قیمت از مواد غذایی بی کیفیت، فاسد و فضولات گوشت استفاده می شود و ارائه آن بدون بسته بندی مجهز به علامت های استاندارد، غیرقانونی است.
به گزارش بازتاب به نقل از میزان،محمدحسین عزیزی در خصوص رشد قارچ‌گونه غذاهای ارزان قیمت در سطح شهر گفت: چند کارگاه و کارخانه معتبر در شهر تهران وجود دارند که تحت نظارت وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های مربوطه اقدام به تولید غذاهای ارزان‌قیمت با بهای چهار و پنج هزار تومان می‌کنند. این در حالی است که این کارگاه‌ها کاملاً تحت نظارت‌های دولتی فعالیت کرده و کیفیت مواد غذایی مصرفی کنترل می شود.

وی افزود: حجم مواد غذاهای ارزان‌قیمت تولیدشده در این کارخانه‌ها، کمتر از میزان مواد غذافروشی ها است و با جایگزینی مواد ارزان‌قیمت مانند سویا به‌جای گوشت سهم فروش غذای گران را به ارزان‌قیمت می‌رسانند بنابراین مصرف‌کنندگان نباید توقع غذایی با کیفیت بالا و مواد غذایی پرحجم را از این غذاها داشته باشند.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطرنشان کرد: برخلاف کارخانه های معتبر، بسیاری از غذافروشی‌های سطح شهر، با تبلیغاتی گسترده مبنی بر فروش غذای ارزان، مردم را به خرید غذا ترغیب می کنند این در حالی است که برخلاف قوانین وزارت بهداشت این اغذیه‌ فروشی‌ها دارای بسته‌بندی‌های مجاز به استانداردها و آرم‌های مرسوم نبوده و در برخی مواقع با استفاده مواد غذایی بی‌کیفیت، تاریخ گذشته و فضولات گوشت، اقدام به پخت غذاهای ارزان می کنند.

وی اذعان داشت: متأسفانه عدم نظارت‌های کافی از جانب سازمان‌های دولتی، کمبود بودجه، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، منجر به افزایش بی‌قانونی در تولید غذاهای ارزان‌قیمت شده است در حالی که با برخورد قانونی نسبت به اینگونه مغازه‌ها که به‌طور وسیعی تبلیغات می کنند، می‌توان تا حدی از گسترش تولید اینگونه مواد غذایی غیرمعتبر جلوگیری کرد.

عزیزی عنوان کرد: روزانه شاهد بنرهایی با محتوای پیتزا 4 هزار تومان و کباب 3 هزار تومان هستیم که قطعاً می‌توان گفت کیفیت مواد مصرفی در این غذاها بسیار پایین بوده و به‌جای استفاده از مواد غذایی تاریخ روز، از مواد فاسد و بی کیفیت مانند برنج‌های ارزان خارجی استفاده می شود و با اضافه کردن چربی و ادویه و فضولات گوشت به غذاهایی مانند کباب، مردم را گول میزنند.

وی گفت: غذاهای ارزان در بسیاری از مغازه‌هایی چون میدان امام خمینی (ره) از بهداشت و سلامت کافی برخوردار نیست و به شهروندان توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی از این مواد استفاده نکنند چرا که مصرف غذاهای بی‌کیفیت با مواد غذایی نامعتبر و جایگزین می‌تواند منجر به ایجاد انواع مسمومیت‌ها، میکروب‌های روده، آلرژی و تحریک هورمون‌های بدن شود و سلامت افراد را به خطر جدی بیاندازد.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطرنشان کرد: سازمان‌های دولتی با کمک انجمن‌های تخصصی و نهادهای مردمی باید نسبت به این اقدامات غیرقانونی در سطح شهر آگاهانه برخورد کنند و با افزایش نظارت‌های بازرسین، از فعالیت غیرقانونی این اغذیه‌فروشی‌ها جلوگیری شود.

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ارانی گفت:

    سلام وقتی دولت محترم پیمانکارانی را برای تهیه وتوزیع غذا در سازمانهای دولتی انتخاب میکند که صرفا قیمت انها پائین باشد،چه توقعی از قاطبه مردم که با مشکلات اقتصادی دست وپنجه صرف میکنند دارید

دیدگاهتان را بنویسید