اعتماد به بازار پولی برمی‌گردد؟

    کد خبر :84495

 

بانک مرکزی می گوید که قرار است پرونده موسسات اعتباری غیرمجاز را تا پایان سال 96، مختومه اعلام کند؛ این همان چیزی است که اطمینان سپرده گذاران به موسسات اعتباری مجاز را هم، بازمی‌گرداند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بعد از جنجال‌های بسیاری که بر سر ایجاد موسسات اعتباری غیرمجاز در بازار پولی و مالی کشور ایجاد شد، همه دستگاههای نظارتی و سیاستگذاری بسیج شدند تا مشکل را برای همیشه حل کنند؛ اینجا بود که پرونده برخورد با موسسات اعتباری غیرمجاز با سرعت بیشتری پیش رفت تا شاید، موسسات اعتباری مجازی‌ که زیر چتر نظارتی بانک مرکزی کار می‌کردند، نفس راحتی بکشند.

حال موسسات اعتباری مجاز می توانند بار دیگر اعتماد سپرده گذاران را برگردانند و یک بار دیگر بگویند که این موسسات می توانند در بازار پولی و مالی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند؛ چراکه غیرمجازها بازار آنها را هم کساد کرده بودند و اجازه نمی دادند که با ذهنیت شکل گرفته از مردم و سپرده گذاران در این آشفته بازار، مردم اعتمادی به موسسات اعتباری مجاز داشته باشند. اما اکنون ورق برگشته است، چراکه سره از ناسره به خوبی قابل تشخیص است.

کارشناسان بانکی بر این باورند که موسسات اعتباری مجاز این پس، اگرچه فصل سختی را پیش رو دارند و باید دوباره اعتماد از دست رفته به موسسات اعتباری را بازگردانند؛ اما می توانند به ادامه مسیر هم امیدوار بوده و تلاش کنند که در این بازار، طبق ضوابطی عمل کنند که آنها را در راس انتخاب سپرده گذاران قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید