به جای ایجاد نیروگاه می‌توان مصرف برق را مدیریت کرد

    کد خبر :83617

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: به جای احداث نیروگاه و شبکه می‌توانیم با مدیریت مناسب روی پیک مصرف، بخشی از کمبود برق کشور را مرتفع کنیم.

محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محورهایی که وزیر پیشنهادی نیرو ارائه کرده بسیار ارزشمند است و تعداد قابل توجهی از مدیران و متخصصان صنعت برق با ایشان همفکر هستند که می‌توانند در رسیدن به اهداف وی کمک موثری باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه باید به فاینانس‌های داخلی و خارجی نیز دسترسی پیدا کنیم و در این خصوص مدل اقتصادی طراحی شود که در مکانیزم آن امکان بازپرداخت مدنظر باشد تا بجز مبلغی که از مردم در خصوص انشعاب دریافت می‌کنیم، با کمک این فاینانس‌ها بتوانیم عقب ماندگی توسعه صنعت برق را نیز جبران کنیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه یکی از معضلات وزارت نیرو عدم توازن اقتصادی است که باعث شده تا میزان درآمد و هزینه این وزارتخانه متناسب نباشد و به همین خاطر یک بدهی انباشته روزافزون را شاهد باشیم، ادامه داد: بایستی اقتصاد داخل وزارت نیرو ساماندهی شود و هزینه‌های خرید برق و هزینه‌های جاری شرکت‌ها نیز کنترل شود.

حقی‌فام با اشاره به اینکه نظام تعرفه نیز بایستی در اولویت مهم اصلاح شود، افزود: وضعیت تعرفه در رابطه با خرید انرژی و انشعاب عدم توازن را تشدید کرده است که می‌شود با کمک مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی را روی آن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی داخل سازمان‌ها و شرکت‌های وزارت نیرو باید برای ایجاد هم افزایی تقویت شود تا به اهداف کلی دست یابیم، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در شبکه انتقال بسیاری از پروژه‌ها اجرا نشده یا به تعویق افتاده که نتیجه آن ضعف شبکه انتقال بخصوص شبکه فوق توزیع است که بایستی قسمتی از منابع مالی به این سمت منتقل شود تا عقب ماندگی شبکه فوق توزیع انتقال و سپس شبکه توزیع مرتفع شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه در سال جاری موفق شدیم حدود ۴ هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم، اظهار کرد: تقویت روند مدیریت مصرف برای صنعت برق ایران بسیار مهم است زیرا به جای احداث نیروگاه و شبکه می‌توان با مدیریت مناسب روی پیک، بخشی از کمبود برق کشور را مرتفع کنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید