ثبت‌نام ۲۱هزار زندانی برای حفظ و قرائت قرآن

    کد خبر :82731

بیش از ۲۱ هزار زندانی به‌ عنوان حافظ و قاری قرآن در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ثبت‌نام کرده‌اند و نفر از نیروهای سازمان اوقاف به‌صورت تمام‌وقت در زندان‌های سراسر کشور مشغول به فعالیت قرآنی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان‌های کشور در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مددجویان مرد زندان‌های کشور در دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: بیش از 21 هزار مددجوی زندانی در سامانه اوقاف به‌عنوان قاری و حافظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که نشان از سمت‌وسوی این معاونت به تقویت برنامه‌های قرآنی دارد.
حجت‌الاسلام رستمی تقویت باورها و ارتقای معنوی مددجویان را از اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور اعلام کرد و افزود: کلاس‌های تدبر و تفسیر قرآن باید در سطح زندان‌ها برگزار شود و بهترین مفسران را به زندان دعوت کرد.
وی با تأکید بر اینکه تفسیر و تدبر در قرآن مهم‌تر از قرائت ظاهری قرآن است، گفت: امروز بسیاری از اقدامات غیرانسانی که توسط افرادی همچون داعش صورت می‌گیرد به‌خاطر دور شدن از حقیقت قرآن است.
حجت‌الاسلام رستمی افزود: تفسیر و تدبر در قرآن به‌صورت جدی در زندان‌های کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان‌های کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای برنامه‌های تربیتی و فرهنگی در زندان‌های کشور همکاری مطلوبی داشته است به‌طوری که 110 نفر از نیروهای سازمان اوقاف به‌صورت تمام‌وقت در زندان‌های سراسر کشور مشغول به فعالیت قرآنی هستند.
حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه هنر در زندان‌ها نیز گفت: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری هنر در زمینه‌های مختلف در زندان‌های کشور ترویج شده است.
مدیرکل تربیتی و فرهنگی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به فعالیت‌های ورزشی که در زندان‌های کشور کنار فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در تمام زمینه‌های ورزشی بیش از 300 تفاهم همکاری با وزارت ورزش نوشته شده است و در آینده نیز بزرگ‌ترین المپیاد ورزشی را با حضور تمام فدراسیون‌های ورزشی کشور برگزار خواهیم کرد.
بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مددجویان مرد زندانهای کشور در دانشگاه فرهنگیان لرستان در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید