جدیدترین اخبار
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶ اجتماعی کد خبر :81776
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان:

آموزش هوشمند در مدارس هوشمند کشور جاری نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: زیرساخت‌های نظام‌ سند تحول بنیادین اجرا نشده، زیرا در بعد تربیت و تعلیم نیروی انسانی یا برنامه درسی و همچنین تامین برنامه‌های درسی متناسب، اثری از سند تحول بنیادین نمی بینیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر آذرکسب با تاکید بر اینکه باید وضعیت اجرای سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: بعد از تدوین و تصویب سند تحول بنیادین، حدود پنج سال از ابلاغ آن به آموزش و پرورش برای اجرا می گذرد که فرصت زیادی محسوب می شود.

وی ادامه داد: تدوین زیرنظام ها و آئین نامه‌ها نیز باید قبل از این اجرا می شد و در حال حاضر باید وضعیت اجرا را بررسی کرد که آیا الگوها و روش‌های تدریس تغییری کرده است یا نتایجی به دنبال داشته است؟ نظام آموزشی جدید الگوی آموزشی جدید برای مدارس ایران ایجاد کرده است.

عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به زیرنظام های آموزش و پرورش، عنوان کرد: این زیرنظام ها بر مبنای سند تحول بود که در این راستا شش زیرنظام باید طراحی و تدوین می شد؛ زیرنظام راهبری و مدیریت، برنامه درسی، تربیت و تامین معلم یا منابع انسانی، تخصیص منابع مالی، تامین فضا و تجهیزات و فناوری لازم و زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، زیرنظام هایی هستند که در این سند، تدوین شده است.

وی با بیان اینکه زیرنظام ها باید به صورت رهنمودهای اجرایی ابلاغ می شد، عنوان کرد: وضعیت موجود نشان می دهد زیرنظام های سند تحول بنیادین اجرا نشده است زیرا اساسا در بعد تربیت و تعلیم نیروی انسانی یا برنامه درسی و همچنین تامین برنامه های درسی متناسب، اثری از سند تحول بنیادین نمی بینیم.

عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه الگوهای جهانی آموزش و پرورش در حال پیش رفتن است، گفت: در کشورهای توسعه یافته مدارس بر اساس الگوی “مدارس هوشمند” حرکت می کنند. این الگو اگر هم در ایران اجرا می شود فقط در بعد سخت افزاری است یعنی مدارسی در ایران وجود دارد که تخته هوشمند و دیگر امکانات فناورانه را دارند اما روح و جریان آموزش هوشمند در مدارس هوشمند ایران جاری نیست.

وی با نقد مدارس هوشمند ادامه داد: باید مشخص کنیم می خواهیم فقط مدارس هوشمند داشته باشیم که فقط ساختار و نرم افزارهای هوشمند داشته باشند یا اینکه می خواهیم در این مدارس جریان آموزش هوشمند جاری شود؟ اگر می خواهیم جریان آموزش هوشمند وجود داشته باشد، نخست باید نیروی آموزشی و معلم در این حوزه را تربیت کنیم تا آموزش هوشمند را جریان دهند.

 

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • کاهش قیمت میوه و تره بار در راه است
  • تنها مشابه برج ساعت ایرانی/عکس
  • داغدار شدن ۱۲۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در زلزله
  • هشدار هواشناسان درباره فاجعه‌ای جهانی!
  • یکی از جنایات بزرگ هیتلر که به تازگی کشف شد!
  • ادعای «خاک‌ آلود بودن گندم» تکذیب شد
  • صادقی: احمدی نژاد، کهریزک را فراموش کرده؟
  • نشست مشترک ارتش و سپاه درباره زلزله‌زدگان
  • بازدید نماینده ولی فقیه در سپاه از مناطق زلزله‌زده
  • موگابه با کناره‌گیری از قدرت موافقت کرد
  • عادل الجبیر: سکوت در برابر ایران، به نفع امنیت اعراب نیست
  • کامیون، ۱۵ راس دام را تلف کرد
  • نجات جان ۴۳ مسافر در راه مانده کویر لوت
  • قاتل خاموش در خرم‌آباد قربانی گرفت
  • فیلم‌های ایرانی در قدیمی ترین جشنواره هند
  • افزایش تلفات فک خزری در سواحل گیلان
  • عکسی تکان دهنده در کرمانشاه
  • ترافیک سنگین در خروجی های مشهد
  • یک بام و دوهوای توزیع شیر مدارس
  • پست یک خواننده در ستایش علی دایی+عکس
  • نجات ۲ کودک خردسال از خانه وحشت
  • درخواست احیای پادگان شهید شفیع‌خانی
  • جایزه جشنواره «کمراایمج» به برنده خرس طلا رسید
  • وظیفه رادیو و تلویزیون در زلزله چیست؟
  • آخرین ساخته‌ی تهمینه میلانی در راه «تالین»
  • آمادگی رادیو برای برگزاری مناظره علی کریمی
  • بازیگری که نمی‌خواهد از صحنه تئاتر دور شود
  • شاید دلار گران‌تر نشود!
  • آمار عجیب یارانه‌بگیران/کسی حذف نشد
  • لاریجانی: بانک‌ها در پرداخت “وام” به زلزله‌زدگان سخت گیری نکنند