جدیدترین اخبار
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶ اجتماعی کد خبر :81776
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان:

آموزش هوشمند در مدارس هوشمند کشور جاری نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: زیرساخت‌های نظام‌ سند تحول بنیادین اجرا نشده، زیرا در بعد تربیت و تعلیم نیروی انسانی یا برنامه درسی و همچنین تامین برنامه‌های درسی متناسب، اثری از سند تحول بنیادین نمی بینیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر آذرکسب با تاکید بر اینکه باید وضعیت اجرای سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: بعد از تدوین و تصویب سند تحول بنیادین، حدود پنج سال از ابلاغ آن به آموزش و پرورش برای اجرا می گذرد که فرصت زیادی محسوب می شود.

وی ادامه داد: تدوین زیرنظام ها و آئین نامه‌ها نیز باید قبل از این اجرا می شد و در حال حاضر باید وضعیت اجرا را بررسی کرد که آیا الگوها و روش‌های تدریس تغییری کرده است یا نتایجی به دنبال داشته است؟ نظام آموزشی جدید الگوی آموزشی جدید برای مدارس ایران ایجاد کرده است.

عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به زیرنظام های آموزش و پرورش، عنوان کرد: این زیرنظام ها بر مبنای سند تحول بود که در این راستا شش زیرنظام باید طراحی و تدوین می شد؛ زیرنظام راهبری و مدیریت، برنامه درسی، تربیت و تامین معلم یا منابع انسانی، تخصیص منابع مالی، تامین فضا و تجهیزات و فناوری لازم و زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، زیرنظام هایی هستند که در این سند، تدوین شده است.

وی با بیان اینکه زیرنظام ها باید به صورت رهنمودهای اجرایی ابلاغ می شد، عنوان کرد: وضعیت موجود نشان می دهد زیرنظام های سند تحول بنیادین اجرا نشده است زیرا اساسا در بعد تربیت و تعلیم نیروی انسانی یا برنامه درسی و همچنین تامین برنامه های درسی متناسب، اثری از سند تحول بنیادین نمی بینیم.

عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه الگوهای جهانی آموزش و پرورش در حال پیش رفتن است، گفت: در کشورهای توسعه یافته مدارس بر اساس الگوی “مدارس هوشمند” حرکت می کنند. این الگو اگر هم در ایران اجرا می شود فقط در بعد سخت افزاری است یعنی مدارسی در ایران وجود دارد که تخته هوشمند و دیگر امکانات فناورانه را دارند اما روح و جریان آموزش هوشمند در مدارس هوشمند ایران جاری نیست.

وی با نقد مدارس هوشمند ادامه داد: باید مشخص کنیم می خواهیم فقط مدارس هوشمند داشته باشیم که فقط ساختار و نرم افزارهای هوشمند داشته باشند یا اینکه می خواهیم در این مدارس جریان آموزش هوشمند جاری شود؟ اگر می خواهیم جریان آموزش هوشمند وجود داشته باشد، نخست باید نیروی آموزشی و معلم در این حوزه را تربیت کنیم تا آموزش هوشمند را جریان دهند.

 

روی خط خبر

  • افزایش جریمه پارک غیرمجاز در محل توقف معلولان
  • خنده‌های احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص
  • حمله به پاسگاه مرزی سپاه در مریوان؛ ۱۰ نفر شهید شدند
  • اقدام تاسفباری که در پشت پرده مجلس در جریان است؛ معاونان پارلمانی با «کیسه امتیازات» در مجلس، برای «استثنا کردن رؤسا از طرح منع به کارگیری بازنشستگان»
  • کیسینجر: دنیا در شرایط بسیار خطرناکی است/ ترامپ می‌تواند نشان‌دهنده پایان یک دوران باشد
  • پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود انواع اوراق
  • سود اوراق قرضه با سخنان ترامپ بالا رفت
  • دیوار کوتاه مردم / وقتی بانکها زورشان به وام‌گیرندگان خُرد می‌رسد
  • مذاکره کننده ارشد اروپا درباره طرح برگزیتی «می» ابراز تردید کرد
  • اریتره هم برای سفارت خود در اتیوپی سفیر معرفی کرد
  • پخش برنامه «حالا خورشید» با حضور احسان علیخانی، عقب افتاد
  • پیگیری روزانه وضعیت دریاچه ارومیه از مهمترین خواسته‌های رئیس جمهوری است
  • توزیع کارت بلیت خبرنگاری از سر گرفته شد
  • «قانون تسهیل ازدواج»، قانونی که اجرایی نشد
  • تغییر تیم اقتصادی دولت در ۲ هفته آینده جدی است
  • ابوالفضل میرعلی، متهم اصلی پرونده ثامن‌الحجج: از سال ۹۳ ورق برگشت
  • رویکردی طنز به داروها و مکمل های لاغری در رادیوصبا
  • سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می گردد
  • اعطای ارز مسافرتی متوقف شد
  • مذاکرات با اروپا را قطع نکنید اما نباید معطل بسته اروپایی ماند
  • کار عجیب خواننده مشهور پاپ/ترجیح می دهم بدترین خواننده ایران باشم!
  • دستگیری ۳۶ قاچاقچی انسان در لس آنجلس
  • پنتاگون از دعوت پوتین به کاخ سفید استقبال کرد
  • وزارت خارجه آلمان به شهروندان خود هشدار داد
  • پشت پرده احداث پایگاه نظامی ناتو در عراق
  • ژوله: باور ندارم که بازیگر و سلبریتی شدم
  • کشف بیش از ۲۶۵ تن انواع موادمخدر و روان‌گردان در کشور/۸۰ درصد کشفیات تریاک هستند
  • خودرو‌های فاقد کیسه هوا شماره گذاری نمی‌شوند
  • ماتیس خواستار استثنا در قانون «کاستا» شد
  • تقویت همکاری نظامی و هسته ای چین و امارات