توسط کانون هاي محيط زيست محلات مناطق 22گانه صورت مي گيرد:

همياري شهروندان در حل معضل پسماند محلات

    کد خبر :75715

اولين نشست هم انديشي آموزشي در خصوص معضلات پسماند شهري در مرکز آموزش تخصصي مديريت پسماند با حضور مديران و کارشناسان مرکز مديريت محيط زيست، سازمان مديريت پسماند، دبيران کانون هاي محيط زيست و مسئولين کارگروه زمين پاک مناطق 22گانه برگزار شد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي مرکز مديريت محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، با رشد روزافزون جمعيت و در نتيجه افزايش توليد پسماند به ويژه پسماند خانگي، آلودگي ناشي از مديريت نادرست پسماند معضل بزرگ امروز زندگي شهري است. به هم منظور اولين نشست هم انديشي آموزشي در خصوص معضلات پسماند شهري با هدف آموزش دبيران کانون هاي مناطق 22گانه توسط سازمان مديريت پسماند برگزار شد.
در اين نشست، علاوه بر مباحثي که در ارتباط با پسماندهاي خانگي همچون روش هاي کاهش توليد پسماند، رطوبت زدايي پسماندهاي تر، کاهش حجم پسماندهاي خشک، کاهش شيرابه توليدي و … مطرح شد، به مشکلات ناشي از مديريت نادرست پسماند مانند توليد و انتشار 118 نوع بيماري نيز اشاره شد.
با توجه به اينکه موثرترين روش آموزش، آموزش به صورت غير رسمي است، بايد از فعاليت هاي انگيزشي و جذاب مانند ديدن فيلم، انجام کارهاي هنري، بازي و نقاشي براي کودکان و … جهت ارتقاي سطح آگاهي شهروندان در حوزه محيط زيست استفاده نمود . در حقيقت آموزش بايد ساده، جامع باشد که در نهايت باعث تغيير رفتار شود.
همچنين در اين نشست به مشارکت با سازمان هاي مردم نهاد، موسسات نيکوکاري و انجام فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي اشاره شد که هدف از اينگونه فعاليت ها توسعه آموزش شهروندي است. بر اين اساس مقرر شد تا با تشکيل بانک مدرسين محيط زيست در مرکز آموزش هاي شهروندي سازمان مديريت پسماند، از افراد متخصص علاقمند در حوزه محيط زيست شهري و مديريت پسماند دعوت به عمل آيد تا با برگزاري دوره هاي آموزشي براي شهروندان به حفظ محيط زيست و ارتقا سطح کيفيت زندگي شهري کمک نمايند.
لازم به ذکر است، برگزاري مسابقه در حوزه مديريت پسماند و اهداء جوايز به برندگان از ديگر برنامه هاي اين نشست بود.
در پايان نشست، حضار از نمايشگاه دائمي مرکز آموزش شهروندي سازمان مديريت پسماند ديدن کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید