با موارد خرد در مقابله با قاچاق کالا و ارز برخورد نشود

    کد خبر :75183

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در مقابله با قاچاق کالا و ارز با مواردخرد برخورد شود بلکه باید روی سرشاخه‌ها و قاچاقچیان کلان کارشود و کسانی که از نقاط کور و مبادی ورودی اقدام به ورود کالای قاچاق می‌کنند را شناسایی و برنامه‌ریزی شود .

مجید کیان ‎ پور در گفت‏‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه قاچاق کالا یکی از آسیب ‎پذیرترین موضوعاتی است که تولید و اشتغال استان را به مخاطره انداخته است، اظهار کرد: دولت مدعی است که میزان قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش یافته است و هنگامی‌که  تراز تجاری کشورها را مشاهده می ‎ کنیم متوجه می شویم که آمار چیز دیگری است.

وی ادامه داد: باید تلاش شود سرچشمه و مبادی وررودی قاچاق در کشور شناسایی شود و با کسانی که این معضل را ساماندهی و مدیریت می ‎ کنند برخورد جدی شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نباید در مقابله با قاچاق کالا و ارز با موارد خرد برخورد شود بلکه باید روی سرشاخه‌ها و قاچاقچیان کلان کار شود و کسانی که از نقاط کور و مبادی ورودی اقدام به ورود کالای قاچاق می‌کنند را شناسایی و برنامه‌ریزی شود.

کیان‌پور با بیان اینکه نباید با مغازه داری که تسهیلاتی را گرفته از تجار داخل بازار با فاکتور خرید کرده برخورد شود بلکه باید با سرمنشاء اصلی قاچاق برخورد شود، افزود: برخورد با قاچاق کالا بسیار اهمیت دارد چرا که بیش از 15 میلیارد دلار است و سالانه 600تا 700 شغل یا فرصت شغلی را بین می‌برد.

وی تاکید کرد: باید از ورود کالای قاچاق به هر صورتی جلوگیری شود (شخصی، شرکتی، شرکت‌های وابسته به مجموعه ‎ ای خاص) چرا که قاچاق کالا به پیکره صنعت و اقتصاد داخلی ضربه وارد می‌کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید روی مناطق آزاد، اسکله‌های مجاز، مرزهای آبی و موج شکن‌هایی که ایجاد شده حساس بوده و ورود و خروج کالا را کنترل کرده تا حتی اجازه ورود یک سر سوزن قاچاق را به کشور ندهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید