آمریکا میلیاردها دلار به اتریش زیان می رساند

    کد خبر :74241

دولت اتریش و شرکت های این کشور نگران از دست دادن میلیاردها دلار از ارزش مبادلات بازرگانی خود با روسیه در پی تحریم های جدید ضدروسی آمریکا هستند.

سفارت اتریش در مسکو با اعلام این خبر، افزوده است: تحریم های ضدروسی جدید آمریکا ممکن است میلیاردها دلار به طرح های اتریش در روسیه خسارت وارد کند.
خبرگزاری ایتارتاس روز دوشنبه به نقل از گزارش رودولف لوکافسکی رایزن بازرگانی سفارت اتریش نوشت:
تا زمانی که قانون جدید تحریم های آمریکا به اجرا در نیآید، ارزیابی دقیق تاثیرات احتمالی این تدابیر ناممکن است.
بنا به این ارزیابی، تحریم های ضدروسی آمریکا تاثیراتی قوی و منفی بر کالاها و بازار صادراتی اتریش به روسیه خواهد داشت و در همین حال، این مساله هنوز معلوم نیست، میزان اثرگذاری چه اندازه باشد. از سوی دیگر، بعید نیست روسیه نیز تدابیر متقابل اعمال کند.
لوکافسکی در گزارش خود هشدار داده است که تحریم های آمریکا بر بخش های مهمی در روسیه مانند شبکه ریلی، کشتیرانی، ذوب آهن،، متالورژی و صنایع معدنی تاثیرات منفی خواهد گذاشت.
وی افزوده است: این حوزه ها بیش از دیگر بخش های روسیه کالاهای ساخت اتریش خریداری می کنند و اگر مورد تحریم قرار گیرند، مانع بسیار بزرگی در روابط تجاری وین و مسکو پیش خواهد آمد.
اتریش از شرکای تجاری مهم روسیه در اروپا است و حجم مبادلات بازرگانی سالانه دو کشور در سال های اخیر تا هفت میلیارد یورو افزایش یافته است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته مصوبه تحریم ها علیه روسیه، ایران و کره شمالی را امضا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید