ظریف بر گسترش همکاری های بانکی با مجارستان تاکید کرد

    کد خبر :70051

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دیدار با نایب رئیس پارلمان مجارستان گفت: همکاری های بانکی زمینه را برای گسترش همکاری ها در سایر زمینه ها مهیا می کند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف امروز، جمعه در دیداری که «اشتفان یاکوب» نایب رئیس مجلس ملی مجارستان با او داشت اظهار کرد: در سالهای اخیر مراودات خوبی با مجارستان داشتیم و سوابق روابط بسیار طولانی است.
وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که در آینده سفری به مجارستان داشته باشد.
ظریف یادآور شد: همکاری های بانکی زمینه را برای گسترش همکاری ها در سایر زمینه ها مهیا می کند.

** علاقمندیم همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تقویت شود
«اشتفان یاکوب» نایب رئیس مجلس ملی مجارستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان ابراز علاقه مندی کرد که همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تقویت شود.
وی که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری به ایران آمده است همچنین گفت: بعد از برگزاری اولین کمیسیون مشترک دو کشور مشتاقیم که همکاری های پارلمانی و اقتصادی بویژه در زمینه کشاورزی را تقویت کنیم.
در این دیدار طرفین درخصوص همکاری های پارلمانی، توریسم، انرژی و مدیریت آب نیز گفت و گو و تبادل نظر کردند.
به گزارش ایرنا، آیین تنفیذ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز(پنجشنبه) برگزار شد و آیین تحلیف نیز عصرفردا(شنبه) خواهد بود.
براساس برنامه اعلام شده، در آیین تحلیف روحانی مقام های عالی رتبه از 92 کشور در محل تحلیف در مجلس شورای اسلامی ایران حضور خواهند داشت.
هشت رئیس جمهوری، 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند.
در این مراسم همچنین 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رئیس گروه دوستی – پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید