تیلرسون: با ترامپ درباره برجام اختلاف‌نظر دارم

    کد خبر :67903

وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار، علنا اذعان کرد که با رئیس‌جمهوری این کشور درباره توافق هسته‌ای با ایران( برجام) اختلاف‌نظر دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از «رویترز»، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن، روابط خود را با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا «خوب» توصیف کرد و اظهار داشت که در بیان دیدگاه‌هایش با وی هیچ مشکلی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «من و او (دونالد ترامپ) بر سر مسایلی چون برجام و اینکه چگونه باید از آن استفاده کرد، اختلاف‌نظر داریم.»

تیلرسون مدعی شد، ایران روح توافق هسته‌ای را نقض می‌کند، ولی آمریکا با متحدان خود همکاری می‌کند تا مطمئن شود، تهران این توافق را کاملا اجرا خواهد کرد.

در حالی آقای تیلرسون به اختلاف نظر با رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر برجام اذعان کرده است که پیشتر گزارش شده بود که دونالد ترامپ از رویکرد وزیر امور خارجه آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران ناراضی است.

نشریه «فارن پالیسی» پیشتر به نقل از منابع «نزدیک به کاخ سفید» گزارش داده بود، ترامپ در پی این نارضایتی از «گروهی از کارمندان معتمد کاخ سفید» خواسته است تا به دنبال تهیه «پرونده‌ای بالقوه» برای اثبات عدم پایبندی ایران به متنبرجام در مهلت 90 روزه آینده باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید