جدیدترین اخبار
19 شهریور 1398 ساعت 09:16 پزشکی و سلامت کد خبر :606141

۵ دستوالعمل ساده برای تحرک بدن

بیش از دو ساعت ورزش متوسط در هفته می‌تواند به رفع بسیاری از شرایط پزشکی کمک کند اما معدودی از ما موفق هستیم؛ با پنج دستورالعمل ساده‌ای که کارشناسان می‌گویند، می‌توان با پویایی بدن کمک کرد.

تعدادی روش ساده و ارزان وجود دارد که می‌تواند به تناسب اندام ما کمک کنند؛ احتیاجی به صرف هزینه و وقت بسیار برای باشگاه رفتن نمی‌‌خواهد؛ دستورالعمل‌های موجود به راحتی و در همه جا می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

در اینجا به توصیه‌ی “مرکز درمان و پیشگیری” کشور انگلستان 5 دستورالعملی که می‌تواند باعث تحرک بدن شود و از سستی جلوگیری کند، آورده شده‌است:

1.فعالیت چند دقیقه‌ای با سرعت زیاد

دستورالعمل‌های فعلی انگلستان توصیه می‌کند که درعوض فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت، با کمی تحرک و حرکات کششی می‌توان نتایجی مثبتی در تناسب بدن به‌دست آورد؛ در این حالت با انجام حرکات کششی سریع و دویدن با سرعت در حد 5 الی 10 دقیقه می‌توان تحرک بدن را بالا برد؛ با انجام این عمل به طور مستمر می‌توان از عدم تحرک جلوگیری کرد.

2.ایجاد چالش کوتاه مدت برای بدن

“امانوئل استاماتاکیس” استاد دانشگاه سیدنی می گوید: «فعالیت بدنی حادثه ای که بخشی از زندگی روزمره ماست ، امیدوارکنندهترین گزینه برای وادار کردن بدن به فعالیت جسمی است.»؛ فعالیت روزانه‌ی شما مانند راه‌رفتن و حتی کارهای منزل می‌تواند بدن شما را به چالش بکشد و از بی‌تحرکی نجات دهد.

3.گسترش دایره‌ی فعالیت روزمره

“چارلی فاستر” ، استاد دانشگاه بریستول میگوید:« مهم این است که کمی بیشتر از آنچه که قبلاً فعالیت خود را مدیریت کرده اید، فعالیت کنید.» ؛ به گفته‌ی او با کمی فعالیت بیشتر در طول روز و گسترش آنها می‌توان نتایج شگرفی را بدست آورد؛ گسترش قدم زدن بجای استفاده از وسیله‌ی نقلیه برای مسافت های کوتاه و راه رفتن در پله‌برقی های ایسگاه‌های قطار می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.

4.گسترش قدرت و تعادل در یک‌زمان

دستورالعمل‌های مرکز درمان و پیشگیری از بیماری انگلستان توصیه می‌کند که بزرگسالان و افراد مسن از فعالیت های استفاده نمایند که قدرت و تعادل را به طور همزمان در بدن ایجاد می‌کند؛ بسیاری از این فعالیت‌ها موجب تقویت سیستم تعادلی بدن شده و قدرت فرد را افزایش می‌دهند؛ حمل کیسه‌های خرید بهنگام راه رفتن، ایستادن برای روی یک پا برای مدتی کوتاه و حتی دربغل گرفتن کودک بهنگام حرکت از فعالیت‌های مناسب برای افزایش تعادل و قدرت هستند.

5.کاهش روزمره‌ی کم تحرکی

بی تحرک بودن برای مدت زمان طولانی به افزایش خطر تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله دیابت و بیماری های قلبی و همچنین مرگ زودرس مرتبط است؛ اما به گفته‌ی کارشناسان کم کردن مقطعی بی‌تحرکی نمی‌تواند مفید واقع شود بلکه باید روزانه نسبت گذشته میزان تحرک‌ها را هرچند اندک افزایش داد؛ بهترین زمان برای کاهش بی‌تحرکی، بهنگام کار کردن است؛ بجای نشستن‌های طولانی مدت می‌توان در محل کار تحرک بدن را افزایش داد؛ استاده صحبت کردن با تلفن، انتقال نامه‌ها و اطلاعات توسط خود بجای استفاده از پیام‌رسان‌های مجازی و عبور و مرور با پله بجای استفاده از آسانسور، فعالیت‌های ناچیزی اما مهمی هستند که می توانند باعث کاهش کم‌تحرکی شوند.

با فعالیت‌های کوتاه مدت و مستمر می‌توان از سستی و عدم تحرک بدن جلوگیری کرد؛ این 5 روش ساده، در جهت پویایی بدن می‌تواند مفید واقع شود.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • انتقاد معاون محیط زیست از برخی شیوه‌های کسب درآمد در غارها
  • وضعیت ناسالم هوای پایتخت در روز جهانی بدون خودرو
  • ۵ دلیلی که حمله به آرامکوی عربستان به جنگ با ایران منجر نمی‌شود
  • سهمیه «امریه» سمن‌های جوانان اعلام شد
  • فردا مرحله دوم تامین مالی نفتی در بورس انرژی آغاز می‌شود
  • کشورها به برقراری ارتباط بانکی با ایران علاقمند هستند
  • استقبال از عرضه پسته در بورس کالا
  • حضور ۲۹ کشور در جشنواره «انیمایوفکا ۲۰۱۹»
  • نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت
  • پرداخت تسهیلات در بانک‌ها منوط به اخذ گزارش اعتباری شد
  • سعید راد: خارج از ایران هیچ خبری برای هنرمندان نیست/ مردم از سلبریتی‌ها جلوترند
  • صادرات بنزین اروپا به آسیای غربی افزایش یافت
  • بیانیه کاخ الیزه درباره دیدار مکرون و روحانی
  • جزییات نرخ جدید نان
  • تردد ۱۳ هزار دوچرخه سوار با مترو
  • کارواش سیار و خدمات خودرو در محل «هاب کار»
  • دیدار نتانیاهو و گانتس بر سر تقسیم قدرت بدون نتیجه پایان یافت
  • لاریجانی: صاحبان تریبون‌ها فهم درستی از شرایط داشته باشند
  • ترامپ: سزاوار جایزه صلح نوبل هستم
  • جانسون: توافق هسته‌ای توافق بدی بود
  • سازمان امور مالیاتی: با پایان مهلت مقرر، ۶۵ درصد پزشکان هیچ کارتخوانی در سامانه مالیاتی ثبت نکردند
  • کلینیک پردیسان تعطیل نمی‌شود/انتقال 4 قلاده خرس به مرکز باراجین
  • توسعه روابط با ایران برای چین یک تصمیم راهبردی است
  • ادعای هوک درباره تاثیر اقدامات آمریکا بر ایران
  • ذوق‌زدگی پمپئو از بیانیه ضدایرانی ۳ کشور اروپایی
  • کاهش قیمت خودروهای تحویلی در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده
  • اصابت ۲ راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد
  • کار دشوار دو ستاره برای شمس و مولانا شدن
  • شانس اول بهترین بازیگر زن اسکار ۲۰۲۰
  • حاشیه‌های سامانه ثبت حقوق و مزایا