نبرد بی سروصدای مایکروسافت با هکرهای روس

    کد خبر :60354

مایکروسافت بی سروصدا در حال نبرد حقوقی و فنی با گروه هکری روس به نام “فنسی بیر” است که گفته می شود پیوندهایی با سازمان اطلاعاتی مخفی این کشور دارند.

به گزارش  بازتاب به نقل از تک کرانچ، مایکروسافت از سال 2016 کار پیگرد حقوقی این گروه را آغاز کرده است. اعضای گروه یاد شده با ذخیره کردن و رزرو اسامی دامنه سازگار با علائم تجاری مایکروسافت برای این شرکت دردسر افرین شده بودند.

آنان اسامی دامنه ای را برای رزرو کردن انتخاب می کردند که مشابه اسامی محصولات و خدمات مایکروسافت بود و از این طریق مشتریان این شرکت را به دردسر می انداختند.

مایکروسافت از طریق شکایت های خود توانست 70 مورد از اسامی دامنه مناسب برای استفاده خود را پس بگیرد و حتی برخی از سرورهای فرمان و کنترل این شرکت را که برای ارتباط با بدافزارهای نصب شده بر روی رایانه ها به کار می رفت، از کار بیندازد.

در گزارشی که دی ماه سال قبل توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا ارائه شد، ادعا شده بود، گروه هکری روسی Fancy Bear در حمله به چندین هدف انتخاباتی نقش داشته است.

با توجه به تجزیه و تحلیل‌ انجام‌شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، گروه Fancy Bear با همکاری دولت روسیه تلاش داشت گواهی‌نامه‌های حساب‌های کاربری نامزدهای انتخاباتی را بدست آورد. برای دسترسی به این گواهی‌نامه‌ها، این گروه نفوذ از روش‌های فیشینگ، دامنه‌های جعلی و بدافزارهای مختلف استفاده کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که حمله به اهداف انتخاباتی آمریکایی از تابستان سال 2015 شروع شد و در ماه نوامبر 2016 نیز ادامه داشت. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند این حملات با دخالت دولت روسیه، توسط Fancy Bear انجام شده است. این گروه هکری با نام‌های دیگری همچون APT28 و Sofacy هم شناخته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید