دستگاه‌های گران‌قیمت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاک می‌خورند

    کد خبر :58496

سید علی موسوی معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم سفیران مهارت بازنشستگان کشوری که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، درباره لزوم همکاری‌های بین‌ دستگاهی در کشور اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دارای ظرفیت‌های بسیاری است که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود:‌ این ظرفیت‌های آموزشی می‌تواند دراختیار تمام دستگاه‌ها و نهادها و از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حین تحصیل مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وی گفت: هم‌اکنون دستگاه‌ها و ابزارهای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در برخی استان‌ها به دلیل بلااستفاده بودن خاک می‌خورند، در حالی که دانشگاه آزاد یکی از شهرها با ارائه مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک، دستگاه یا ابزارآلات لازم را ندارد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در آموزش و پرورش هم دیپلم‌های کاردانش ارائه می‌شود اما ابزار و وسایل کافی وجود ندارد، از طرفی سازمان فنی و حرفه‌ای با داشتن ظرفیت‌های بسیار بالا، منتظر تقاضا برای ارائه آموزش است.

وی با اشاره به اینکه در صورت پیگیری آموزش، در بین بازنشستگان قطعاً تحول عظیمی رخ خواهد داد، گفت: جهت‌گیری آموزش‌هایمان هم‌اکنون سفارش‌محور شده و باید به ایجاد اشتغال هم منجر شود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار نیازمند انسان توسعه‌یافته هستیم که در نهایت به توسعه کشور کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید