مشکل مدارس استیجاری با مهلت یکساله حل نمی‌‌شود

    کد خبر :567473

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره پلمب برخی مدارس تحت تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: یکسال مهلت به آموزش و پرورش، مشکل مدارس استیجاری را حل نمی‌کند بلکه درخواست داریم بنیاد شهید و امور ایثارگران پای میز مذاکره بیاید.

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  درباره پلمب برخی مدارس تهران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و انتظاراتی که از آنان در توسعه تعلیم و تربیت می‌رود، اظهار کرد: در زمینه همکاری‌ها از افراد حقیقی انتظار نداریم بلکه انتظارمان از افراد حقوقی‌ است.

وی افزود:‌ برخی افراد به نحوی اعلام می‌کنند که گویی این اموال و املاک در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به شخص خاصی است؛‌ در صورتی که این اموال متعلق به بیت‌المال است و دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بخشی از بیت‌المال به حساب می‌آید.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: برخی در پاسخ به ما اعلام می‌کنند اموال در اختیار بنیاد شهید مخصوص خانواده شهداست؛ اگر چنین است پس چرا اموال در اختیار خانواده شهدا قرار نمی‌گیرد، لذا این جمله آنان، ابزاری است.

فولادوند اظهار کرد:‌ ضمن مراجعه به شورای تأمین، مشکلات‌مان را اعلام کردیم و نیازی به این نیست که بخواهند به ما برای پلمب نشدن مدارس، فرصت دهند؛ بلکه درخواست ما این است که مشکل تحصیل دانش‌آموزان کاملا حل شود، زیرا با یک سال زمان دادن بنیاد شهید مشکل رفع نخواهد شد.

وی افزود: حرف ما این است که بنیاد شهید پای میز مذاکره قانونی آید تا در مورد تحصیل تعدادی از دانش‌آموزان این مرز و بوم به نتیجه برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد:‌ ملاک تعیین کاربری‌ها شهرداری است که به ما اعلام کرده فضاهای مورد نظر مسکونی و آموزشی است؛ ما به این موضوعات واقف هستیم ولی متأسفانه بنیاد شهید زیر بار نمی‌رود.

به گزارش فارس،فولادوند خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی وجود دارند که 70 سال کاربری آموزشی داشته ولی برخی به ما اعلام می‌کنند، این فضا مسکونی است و اصلا خبر ندارند که ملک مربوط به کجا بوده است؛ بنده به عنوان مسؤول آموزش و پرورش شهر تهران انتظاری از بنیاد شهید ندارم ولی با این وجود در نوع ارتباط‌مان با یکدیگر نیاز به تجدید نظر وجود خواهد داشت.

وی افزود:‌ ما که پیگیر توسعه و تعلیم و تربیت هستیم محکوم شده‌ایم ولی تلاش خود را می‌کنیم و پای میز معامله برای خرید املاک حضور خواهیم یافت و درخواست داریم شرایط قانونی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید