معاون علمی رئیس جمهور خبر داد

اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی ستاد فرمان امام به دانش‌بنیان‌ها/ ارزش ۱۰۰ میلیون دلاری تپسی

    کد خبر :53256

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام به دانش‌بنیان‌ها خبر داد.

سورنا ستاری صبح امروز در افتتاح بزرگترین مرکز یکپارچه بازیهای رایانه‌ای با بیان اینکه قدرت آینده کشور در دست نیروی انسانی خواهد بود و دیگر بحث خام‌فروشی مطرح نیست، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه دانش‌بنیان، شرکتهایی را داریم که هفته‌ای 10 درصد رشد می‌کنند و ارزش واقعی آنها سالی 100 میلیون دلار می‌شود به عنوان مثال یکی از آنها همین شرکت تپسی است که روز گذشته ملاقاتی با من داشتند.

وی افزود: این شرکت خدماتش را سال گذشته آغاز کرد و ارزش آن در حال حاضر بالای 100 میلیون دلار است.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارزش بازار دیجیتال کشور بالای 30 میلیارد دلار است، اظهار کرد: کاری که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام می‌دهد نشان دادن راه‌های جدید به جوانان و صاحبان ایده است تا بتوانیم 10 یا 100 نوع از نمونه شرکتهای استودیوی رایمون مدیا را داشته باشیم.

ستاری تصریح کرد: در شرایطی که استارت‌آپهای حوزه تامین محتوا هفته‌ای 10 درصد رشد کنند، دیگر نمی‌توانیم با پول نقد کارآفرینی کنیم لذا در حال تغییر فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی هستیم.

وی در ارتباط با مقوله استارتاپ خاطرنشان کرد: استارتاپ یعنی جوانی که هیچ چیزی ندارد اما انتهای ذهن او ایده‌ای نهفته که به وی اعتماد به‌نفس می‌فروشد و موجب سماجتش می‌شود و به همین منظور می‌تواند بعدی از یکی دو سال شرکت خود را داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی از سوی ستاد اجرای فرمان امام برای سرمایه‌گذاری در شرکتهای دانش‌بنیان یادآور شد: این بودجه به اندازه 10 هزار میلیارد تومان پول دولت است هرچند که معتقدم دولت با 10 هزار میلیارد تومان هم نمی‌تواند کارهای به گستره 100 میلیارد تومان انجام دهد.

ستاری متذکر شد: شبکه آی‌پی‌‌‌تی‌وی آسمان تشنه محتواست و مسئولان ستاد اجرای فرمان امام باید به فکر غنی‌سازی محتوای موجود در آن باشند و گمان کنند می‌خواهند پای محصولشان را به حوزه صادرات باز کنند.

معاون علمی رئیس‌جمهور همچنین اشاره‌ای به برنامه این ستاد برای ورود به عرصه صندوقهای خطرپذیر تصریح کرد: در حال حاضر 6 صندوق خطرپذیر، وارد بورس شده‌اند و با دریافت مجوزها عرضه سهام داشتند لذا به‌شدت معتقدیم که تسهیلات اعطایی به شرکتهای دانش‌بنیان و ایده‌ها باید از چارچوب وام خارج شده و حداقل 40 درصد آن به سمت صندوقهای خطرپذیر برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید