ابراز نگرانی شدید سازمان ملل درباره اوضاع غزه

    کد خبر :532108
سازمان ملل

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه درباره تشدید اوضاع در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرده و از همه طرف‌ها خواست تا خویشتن داری به خرج دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه روز شنبه طی بیانیه‌ای از تشدید اوضاع در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: به شدت از تشدید خطرناک اوضاع در غزه و از دست رفتن غم انگیز زندگی تعدادی از مردم نگران هستیم. سازمان ملل در حال همکاری با مصر و تمامی طرف‌ها برای آرام کردن اوضاع است. از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهیم که فوراً تنش‌ها را کاهش داده و به تفاهمی که طی چندماه گذشته وجود داشته بازگردند. کسانی که به دنبال نابودی این تفاهمات هستند مسئول درگیری هستند که پیامدهای وخیمی را برای تمامی طرف‌ها خواهد داشت.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند خاورمیانه در ادامه افزود: چرخه بی پایان خشونت باید تمام شود و تلاش‌ها برای یک راه حل سیاسی در غزه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: خشونت‌های کنونی پیشرفت چشمگیری که طی هفته‌های اخیر برای کاهش رنج‌های مردم غزه، برداشته شدن محاصره این منطقه و پشتیبانی از آشتی میان فلسطینیان بوده را به خطر خواهد انداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید