نظارت پلیس باعث افزایش قیمت مواد مخدر در کشور شده است

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۸:۵۳
    کد خبر :529788
افزایش قیمت مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: مردم از قیمت مواد مخدر و کاهش قیمت آن در کشورهای همسایه اطلاعی ندارند و فکر می‌کنند که قیمت انواع مواد مخدر در کشور هیچ تغییری نکرده بلکه ارزان‌تر شده است.

سردار مسعود زاهدیان  با اشاره به مقایسه قیمت مواد مخدر در ایران و دیگر کشورهای همسایه اظهار کرد: در افغانستان قیمت مواد مخدر برخلاف انتظار عموم جامعه کاهش داشته است؛ به عنوان مثال سال گذشته قیمت تریاک کیلویی ۲۰۷ دلار بوده درحالیکه امسال قیمت هر کیلو تریاک به ۸۰ دلار رسیده است.

وی افزود: این اختلاف بیشتر از ۱۰۰ درصدی (۱۳۰ درصد) را که در قیمت مواد مخدر (به عنوان مثال تریاک در افغانستان) ایجاد شده است، در مرز و در داخل کشور هم مشاهده می‌کنیم؛ اما به نوعی دیگر.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد قیمت مواد مخدر در سال گذشته و امسال در مبادی ورودی مرزهای ایران گفت: سال گذشته در مرزهای ما قیمت مواد مخدر حدود یک‌ونیم میلیون تومان بود و امسال حدود ۲ میلیون تومان شده است.

اقدامات پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر مؤثر بوده است

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: با این مقایسه ساده در می‌یابیم که قیمت مواد مخدر در کشورهای همسایه ما کاهش داشته است ولی در ایران افزایش داشته، این بدان معنی است که اقدامات پلیس در مهار ورود مواد مخدر به کشور مؤثر بوده است.

وی با اشاره به برخی از ادعاهایی که در جامعه رواج دارد مانند این که قیمت تمامی اجناس گران شده است ولی قیمت مواد مخدر گران نشده، گفت: به دلیل اینکه مردم از قیمت مواد مخدر و کاهش یا افزایش قیمت آن در کشورهای همسایه اطلاعی ندارند، فکر می‌کنند که قیمت انواع مواد مخدر در کشور هیچ تغییری نکرده بلکه ارزان‌تر هم شده است.‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: امروزه افغانستان تولید کننده مواد مخدر شیشه شده است، یک کیلو شیشه در افغانستان حدود ۷ الی ۸ میلیون تومان قیمت دارد که وقتی وارد کشور ما می‌شود در استان‌های مختلف تا ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان هم قیمت می‌خورد.

مردم از قیمت مواد مخدر و کاهش یا افزایش قیمت آن در کشورهای همسایه اطلاعی ندارند، فکر می‌کنند که قیمت انواع مواد مخدر در کشور هیچ تغییری نکرده بلکه ارزان‌تر هم شده است

سردار زاهدیان تاکید کرد: این تغییرات که در قیمت مواد مخدر مشاهده می‌کنید ناشی از تلاش همکاران ما در مبارزه با مواد مخدر است، اگر ما می‌خواستیم با قیمت‌هایی که هر مواد مخدری در افغانستان دارد، اجازه دهیم مواد مخدر در کشور وارد شود و در دسترس مصرف کنندگان قرار بگیرد در همین تهران هر یک کیلو شیشه حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان قیمت داشت و این ناشی از تلاش همکاران ما در مرزبانی و کشفیات مواد مخدر است که قیمت مواد مخدر را در کشور بالا برده است.

برای ضربه زدن به بنگاه‌های اقتصادی قاچاقچیان برنامه داریم

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس برای ضربه‌زدن به بنگاه‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر گفت: آن چیزی که در بحث مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر دارای اهمیت است بحث ضربه زدن به شریان‌های اقتصادی آنها است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: در همین راستا اداره مبارزه با پول‌شویی در پلیس ایجاد شده است و بر درآمدهای شبکه قاچاق و اموال قاچاقچیان کار می‌کنیم.

سردار زاهدیان در پایان گفت: هر پرونده‌ای که در رابطه با قاچاقچیان ایجاد می‌شود همزمان با آن پرونده یک پرونده مالی هم ایجاد می‌کنیم تا اموال قاچاقچیان را شناسایی کنیم و تا زمان صدور احکام قضائی این اموال توقیف و در نهایت تحویل مراجع قضائی داده می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید