دادگاه: عامل حادثه تروریستی دو مسجد نیوزلند مورد بررسی روانی قرار می‌گیرد

    کد خبر :515170
حادثه تروریستی نیوزلند

دادگاه عالی شهر کرایست چرچ عامل حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد و به رگبار بستن مسلمانان را به پزشکان سپرد تا سلامت و بهداشت روانی او مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی شهر کرایست چرچ تشخیص داد که برنتون تارنت عامل حمله تروریستی نیوزلند که اکنون در زندان اوکلند نگهداری می‌شود، باید مورد ارزیابی روانی (mental assessment) بیشتر قرار گیرد.

«برنتون ترنت» Brenton Tarrant مرد ۲۸ ساله استرالیایی یک روز پس از اقدام به حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند و به رگبار بستن مسلمانان حین برگزاری نماز جمعه، در دادگاه بدوی حضور یافت و از آن روز تاکنون در بازداشت بوده است.

در حمله تروریستی مسلحانه ۲۴ اسفند به دو مسجد یاد شده، ۵۰ نفر از نمازگزاران کشته و ۳۹ نفر دیگر مجروح شدند.

عامل استرالیایی این حمله، تصاویر زنده صحنه دلخراش جنایت را از طریق صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشته بود.

اگرچه بسیاری از رسانه‌های غربی در اخبار و گزارش‌های خود از این رویداد مرگبار، از بکار بردن عبارت «حمله تروریستی» اجتناب کردند و آن را یک حمله مسلحانه و یا کشتار جمعی توصیف کردند، خانم جاسیندا آردِرن Jacinda Ardern نخست وزیر نیوزیلند این رویداد تلخ را به عنوان فجیع‌ترین کشتار در کشورش، «حمله تروریستی» خواند.

همچنین برخی کارشناسان حقوقی معتقدند این رویداد باید در چارچوب قوانین مربوط به تروریسم نیوزیلند مورد رسیدگی حقوقی و قضایی قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید