آشنایی با کادیلاک CT5، جایگزینی شیک و جذاب برای CTS

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۵۹
    کد خبر :514384

این روزها بازار خودرو با شاسی‌بلندها اشباع شده است و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان معتقدند که سدان‌ها هیچ آینده‌ای ندارند اما دراین‌بین، کادیلاک شدیداً اعتقاد دارد که این ماشین‌ها هنوز هم آینده‌ای روشن در پیش روی دارند حتی اگر شاسی‌بلندها بازارها را تسخیر کرده باشند. به همین دلیل، این برند لوکس آمریکایی حالا سدان کاملاً جدید CT5 را معرفی کرده است. به‌منظور تولید این سدان جدید، جنرال موتورز 211 میلیون دلار در تأسیسات تولید Lansing Grand River خود در میشیگان سرمایه‌گذاری کرده است.


CT5 جایگزین سدان سالخوردهٔ CTS محسوب می‌شود و در سبد محصولات کادیلاک در جایگاهی پایین‌تر از سدان پرچم‌دار CT6 قرار می‌گیرد. CT5 از زبان طراحی مدرن کادیلاک استفاده کرده و ویژگی‌هایی را هم از کانسپت اسکالا قرض گرفته است. درنتیجه، در این سدان جدید نیز چراغ‌های جلوی باریک، دی‌لایت‌های LED عمودی و خطوط عضلانی روی کاپوت دیده می‌شود اما طراحی کلی نمای جلویی آن کمی تهاجمی‌تر از دیگر ساخته‌های کادیلاک است.


یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه بخش جلویی CT5 جلوپنجرهٔ عریض و مشکی‌رنگ آن است که بازهم کانسپت اسکالا را به یاد می‌آورد. پروفیل جانبی این سدان جدید آمریکایی اما اسپرت به نظر می‌رسد و سقف شیب‌دار آن نمایی کوپه مانند به خودرو بخشیده است. CT5 در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های لوکس و اسپرت به بازار عرضه خواهد شد که در این تصاویر اولی خاکستری‌رنگ با چراغ‌های عقب تیره بوده و دومی به رنگ قرمز تاریک با چراغ‌های عقب قرمزرنگ است.


فعلاً کادیلاک تنها یک تصویر از داخل CT5 منتشر کرده که نمایی اجمالی از کنسول مرکزی را نشان می‌دهد. در این تصویر دسته‌دندهٔ الکترونیکی به همراه یک کنترلر دوار جدید برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی سدان جدید کادیلاک نیز می‌توان به تریم چوبی در قسمت‌هایی مثل کنسول مرکزی و رو دری‌ها، تودوزی چرمی لوکس در صندلی‌ها و دیگر قسمت‌ها، سیستم کنترل تهویه، صندلی‌های جلو با تهویه و… اشاره کرد.


CT5 بر اساس نسخهٔ تکامل‌یافته‌ای از پلت‌فرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک برای آن قابل انتخاب است. این سدان لوکس به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود اما یک موتور قوی‌تر 3 لیتری V6 توئین توربو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. فعلاً مشخصات و خروجی این موتورها منتشر نشده است اما احتمالاً موتور 3 لیتری همان نمونهٔ مورداستفاده در CT6 است که 410 اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.


کادیلاک فعلاً CT5 را به‌صورت آنلاین معرفی کرده و معرفی و نمایش رسمی آن ماه آینده در نمایشگاه نیویورک انجام می‌گیرد. فروش این سدان لوکس جدید نیز تا اواخر امسال آغاز می‌شود. فعلاً قیمت CT5 اعلام نشده است اما بدون شک قیمتی پایین‌تر از مدل CT6 با قیمت پایۀ 50,495 دلار خواهد داشت. همچنین برای مقایسه، هم‌اکنون قیمت پایهٔ مدل CTS هم از 46,995 دلار آغاز می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید