آثار تاریخی تکیه معاون الملک تخلیه شد

    کد خبر :513872

با توجه به احتمال وقوع سیل در کرمانشاه، آثار تاریخی تکیه معاون الملک به مخزن موزه بزرگ کرمانشاه منتقل شد مسئولان سازمان میراث فرهنگی و استان نگران حیات این بنای تاریخی هستند.

در اثر شدت بارش باران و سیلی که استان‌های کشور را در بر گرفته، برخی از آثار تاریخی در شهرها دچار مشکل شده اند. یکی از این آثار تاریخی که معاون میراث فرهنگی نیز درباره حیات آن اظهار نگرانی می‌کند، تکیه معاون الملک یکی از آثار برجسته شهر کرمانشاه است. در این باره، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی به خبرنگار مهر گفت: نگران وضعیت آثار تاریخی کرمانشاه هستیم. حتی اعلام شده که تکیه معاون الملک در خطر است. به همین علت آثاری که آنجا بود را به مخزن موزه بزرگ کرمانشاه منتقل کردیم. چون در آن محدوده مشکل بالا بودن آب‌های زیرزمینی وجود دارد. شورای تأمین استان نیز در این زمینه به ما کمک کرد.

طالبیان از ایجاد موانعی برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل تکیه خبر داد.

به گزارش مهر،پیرو تمهیدات لازم درباره جلوگیری از آسیب بیشتر به آثار تاریخی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸ به همراه امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان با حضور در محل تکیه معاون الملک از نزدیک از تمهیدات درنظر گرفته شده برای کاهش آسیب‌های احتمالی با توجه به سامانه بارشی پیش‌رو بازدید کرد.

در این بازدید بازوند از امیر آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا و ارشد نظامی آجا در استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان خواست که با اعزام اکیپی از یگان فنی‌مهندسی ارتش اقدامات حفاظتی فوری و لازم را برای حفاظت از این اثر تاریخی بی نظیر انجام دهند.

او ادامه داد: ارتش در این بحران تمام توانش را به کار بگیرد که تکیه به حیات خود ادامه دهد. با پیگیری‌هایی که در سطح ملی انجام خواهیم داد به هر قیمتی که شده این شاهکار معماری اسلامی را برای آیندگان حفظ خواهیم کرد.

امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران این اداره کل در روزهای اخیر به حالت آماده باش در آمده افزود: طی دو روز گذشته تجهیزات زیادی در تکیه معاون الملک مستقر شده و اقدامات قابل توجه پیشگیرانه ای در این تکیه انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید