«ستاره‌ساز»؛ جای میثاقی دقیقا این‌جاست!

    کد خبر :511612
ستاره‌ساز

از دوم فروردین مسابقه‌ای روی آنتن شبکه سه رفته است که جدی‌ترین رقیب «عصر جدید» خواهد بود. تلنت‌شویی که به بچه‌های عاشق فوتبال اختصاص دارد.

«ستاره‌ساز» برنامه‌ای است که ده قسمت از آن در تعطیلات نوروزی روی آنتن شبکه سه می‌رود؛ برنامه‌ای برای کشف استعدادهای فوتبالی که با داوری مجتبی جباری، ادموند بزیک، فیروز کریمی و خداداد عزیزی ساخته شده است.

جواد فرحانی، تهیه‌کننده این برنامه که تهیه کننده دو فصل ابتدایی «خندوانه» بوده و با این برنامه و «هزارداستان» توانسته کارنامه پر و پیمانی در تولید برنامه‌های تلویزیونی داشته باشد، می‌گوید: «این ایده‌ای است که فکر می‌کنم همه چیزش از سر قسمت خوب کنار هم قرار گرفته ‌است. ما در مرحله اول ده قسمت از برنامه را در عید پخش می کنیم. واقعا فکر می‌کنم «ستاره‌ساز» یکی از سنگین‌ترین کارهایی است که تا به حال در تلویزیون انجام داده‌ایم. من برای اینکار از دو دوستم کمک خواستم که کنارم باشند. از رضا حداد و نیما بانک که در سینما و تئاتر تجربه ویژه‌ای دارند. ما قاب‌هایی گرفته‌ایم که کمتر نمونه‌هایش را در تلویزیون دیده‌اید.»

استعدادیابی از میان صد هزار ویدئو

او ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم تکنولوژی سخت‌افزاری که برای ساخت این برنامه استفاده شده، بی‌نظیر است. الکی هم شعار نمی‌دهیم که مثلا فلان استیج را ساختیم که بزرگترین استیج تاریخ تلویزیون است و اگر رضا حداد به عنوان سرمایه‌گذار نبود، این اتفاق اصلا میسر نمی‌شد. درحقیقت ما خواستیم کاری متفاوت کنیم و فکر می کنیم این اتفاق را رقم زده‌ایم.»

تیم برنامه‌ساز «ستاره‌ساز» که داورانش مجتبی جباری، ادموند بزیک، فیروز کریمی و خداداد عزیزی هستند، به ۹ منطقه در کشور رفته‌اند. بنا بر گفته تهیه‌کننده برنامه، ویدئوهای رسیده به این برنامه از طریق فراخوان بیش از صد هزار ویدئو بوده است و آنها داوران‌شان را با تیم سازنده به استان‌ها اعزام کرده و توانسته‌اند از این طریق ۱۶۰ نفر را برای مرحله آغاز انتخاب کنند. این ۱۶۰ نفر قبل از عید در چند مرحله گزینش شده و داوران از آنها یک بار دیگر تست استودیویی گرفته‌اند تا هر داور در نهایت ۱۰ شاگرد داشته باشد و آکادمی فوتبال ستاره‌ساز رسما بعد از عید کلید بخورد.

در حقیقت گروه داوری در مرحله اول غربالگری کرده، سپس از میان برگزیده‌ها، تست مجددی گرفته است. هر داور باید از میان مهمان‌ها، ۱۰‌ نفر را برگزیند و با این شاگردان کار ‌کند.

تقلید از برنامه‌های مشابه خارجی با متر و معیارهای داخلی

فرحانی ترجیح می‌دهد ماجرا را این‌گونه شرح دهد: «این مدل برگزاری آکادمی‌ها اتفاقا مدل‌های خارجی خیلی موفق دارد. حتی برنامه فوتبالی‌اش هم هست. اینکه هر داور کار آموزش چند تا از بچه‌ها را بر عهده می‌گیرد و در پایان هفته برنامه پخش می‌شود. فقط ما کمی مدلش را با متر و معیارهای خودمان منطبق کردیم.»

او البته می‌گوید: «من و یکی از دوستان قبل از این برنامه «شبی با عبدی» را هم بر همین اساس طراحی کردیم اما متاسفانه به دلایلی که حالا بعدا باید شرحش بدهم، نیمه کاره ماند. ولی آنجا هم اتفاقا مدل ما همین مدل آکادمی بود.»

این برنامه دو مجری دارد؛ محمدحسین میثاقی و امیرعلی دانایی. در استودیو و همراه با داورها، نقشی که مثلا علیخانی در عصر جدید به عنوان مجری اصلی بازی می‌کند را محمدحسین میثاقی بر عهده دارد. فرحانی دراین‌باره می‌گوید: «اتفاقا جای میثاقی درست همین «ستاره‌ساز» است. یک برنامه با ریتم تند و پر هیجان. همان چیزی که محمدحسین دوست دارد و استادش است. ترکیبی از فوتبال، تکنیک، سرگرمی و هیجان.»

مجری پشت صحنه این کار هم امیرعلی دانایی است؛ هنرپیشه ای که قرار است حالات بچه‌ها و ریتم دراماتیک و حالات هیجانی داورها و شرکت‌کننده‌ها را روایت کند. کسی که شاید کمی برای اینکار اتوکشیده به نظر برسد.

«ستاره‌ساز»؛ جای محمدحسین میثاقی دقیقا این‌جاست!

رقابت «ستاره‌ساز» و «عصر جدید»

اما باید دید ترکیب میثاقی و دانایی چه از آب در خواهد آمد. فرحانی می‌گوید با این تیم به موفقیت کارش امیدوار است، چون در قالب یک مسابقه، یک تولید کاملا سینمایی را با استیجی هیجان‌انگیز روی صفحه تلویزیون می‌برد و با دو دوست دیگرش نیما بانک و رضا حداد سعی دارند مخاطب را جذب کنند.

اینک باید منتظر ماند و دید در ده قسمتی که این برنامه در تعطیلات نوروز پخش خواهد شد و پس از آن هفته‌ای دو شب‌ -که احتمال فراوان سه شنبه و چهارشنبه‌ها خواهد بود- روی آنتن می‌رود، آیا «ستاره ساز» می‌تواند در رقابت با «عصر جدید» کار احسان علیخانی که شنبه‌ها و یکشنبه‌های هر هفته پخش می‌شود، پیروز باشد؟

فرحانی برای این پروژه سنگین روی جذابیت فوتبال و استعدادهای نابی که جذب شده‌اند، سرمایه‌گذاری کرده است و البته روی خوشمزگی فیروز کریمی و خداداد عزیزی که قرار است استودیوی برنامه‌اش را در زمان داوری‌ها از خنده منفجر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید