اختلافات برای تشکیل پارلمان اصلاحات

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
    کد خبر :502010
پارلمان اصلاحات

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: برای تشکیل پارلمان اصلاحات اختلاف نظرهایی وجود دارد و تا مادامی که به نقطه مشترکی نرسیم، این طرح تصویب نخواهد شد.

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت طرح پارلمان اصلاحات گفت: در این موضوع اختلاف نظرهایی در برخی مواد وجود دارد که گروه‌ها و احزاب در حال پیگیری این موضوع هستند و برخی از مواد آن در حال اصلاح است و گمان می‌کنم تا ۶ ماه آینده موضوع پارلمان به سرانجام خواهد رسید.

وی افزود: در مورد تعداد اعضای پارلمان، ترکیب اعضا و وزن احزاب سیاسی در پارلمان اصلاحات اختلاف وجود دارد و تا مادامی که این موضوعات به نقطه مشترکی نرسد، پارلمان اصلاحات تصویب نخواهد شد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی همچنین درباره سازوکار حزب متبوعش برای ورود به انتخابات سال ۹۸، اظهار داشت: حزب اعتماد ملی هم عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاحات و هم عضو شورای عالی سیاست گذاری است اما در انتخابات با شورای عالی سیاست گذاری هماهنگ هستیم و با سیاست‌های آنها که همه احزاب نیز در آن عضو هستند به پیش خواهیم رفت.

گرامی مقدم با بیان اینکه در کارگروه استان‌های شورای عالی سیاست گذاری در حال تدوین، تنظیم و تصویب آئین نامه داخلی این کارگروه هستیم، گفت: البته در جلسه‌ای که در چند روز آینده خواهیم داشت، کلیات این کارگروه به تصویب خواهد رسید و بعد از تعطیلات نوروزی رابطین استان‌ها تعیین خواهند شد تا برای هماهنگی و راه‌اندازی شورای عالی جدید در استان‌ها، اعزام شوند.

وی همچنین پیرامون مصوبه منع حضور نمایندگان در بیش از سه دوره، گفت: اگر این ماده قانون در شورای نگهبان هم تأیید شود قاعدتاً تعدادی از افراد با سابقه نخواهند توانست در انتخابات آینده مجلس شرکت کنند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه این به خودی، خود دارای نقاط قوت و ضعفی است، گفت: حال از این جهت که ترکیب نمایندگان مجلس تغییر می‌کند و کسانی که سه دوره به صورت متوالی بوده‌اند دیگر نمی‌توانند در چهارمین دوره متوالی شرکت کنند و در عین حال فرصتی برای چهره‌های جدید ایجاد می‌شود، خوب است اما از این جهت که مجلس آینده نمایندگان مجرب را از دست می‌دهد نقطه ضعفی در این مصوبه محسوب می‌شود.

گرامی مقدم افزود: ما در شورای عالی سیاست‌گذاری در تلاش هستیم تا با در نظر گرفتن همین نقاط ضعف و قوت در صورت تأیید نهایی این طرح، ساز و کاری را ارائه دهیم تا بتوانیم چهره‌های جدید را وارد انتخابات کنیم. البته بیشتر به دنبال آن هستیم تا چهره‌هایی را وارد کنیم که هم سابق بر این نماینده بوده باشند و هم به گونه‌ای باشند که بتوانند رأی مردم را به خود جذب کنند.

وی به نقش آفرینی حزب متبوعش در انتخابات سال آینده پرداخت و گفت: الیاس حضرتی در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی حضور خواهد داشت، حال از کدام حوزه انتخابیه ثبت نام می‌کند، هنوز به نتیجه‌گیری نرسیده‌ایم.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: حزب متبوعش، نامزدهای مورد تأیید خود را با هماهنگی شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات وارد انتخابات می‌کند و در فهرست قرار خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید