ائتلاف مخالفان نتانیاهو

    کد خبر :493057
نتانیاهو

«بنی گانتس» (Benny Gantz) رهبر حزب «امنیت برای اسرائیل» و «یائیر لپید» (Yair Lapid) رهبر حزب «یش عتید» و «موشه یعلون» رهبر حزب «کولانو» برای شکست بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در انتخابات آینده این رژیم در ماه آوریل (۲۰ فروردین ۹۸)، با یکدیگر ائتلاف کردند.

به گزارش بازتاب از روزنامه «تایمز اسرائیل»، دو حزب بنی گانتس و یائیر لپید با صدور بیانیه‌ای بر دوره‌ای بودن نخست وزیری و تقسیم آن میان خودشان توافق کردند.
در این بیانیه آمده است: بنا به مسؤولیت خود، گانتس، لپید و یعلون اعلام می‌کنند که برای به دست گرفتن قدرت جدید در اسرائیل، فهرست مشترکی برای انتخابات آینده کنست ارائه می‌دهند.
حزب جدید (ائتلاف) برای تأمین امنیت اسرائیل، رهبران امنیتی و اجتماعی را در برخواهد گرفت و جامعه از هم گسیخته را متحد خواهد کرد.
بر اساس این بیانیه، مقرر شد که ریاست (نخست وزیر) رژیم اشغالگر قدس دوره‌ای شود؛ به این صورت که این سمت دو سال و شش ماه در اختیار حزب گانتس باشد و پس از آن به حزب لپید واگذار شود.
برخی تحلیل‌ها بیانگر آن است که یهودیان أشکِنازی به ائتلاف گانتس– لپید بپیوندند و احتمال این که گانتس بتواند رهبری حزب پیروز در کنست را به دست آورد، بیشتر است.
این در حالی است که به نظر می‌رسد؛ این ائتلاف نتواند رأی حامیان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و «خانه یهودی» به رهبری «نفتالی بنت» وزیر پیشین آموزش و پرورش دولت گذشته تل آویو را کسب کند.
گانتس همچنین با حزب «گیشر» به رهبری «اورلی لیوی آبیکاسیس» نیز رایزنی کرده است؛ اما این حزب اعلام کرد که به طور مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد.
نتایج یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ائتلاف دو حزب یش عتید و امنیت برای اسرائیل، بیشترین شانس موفقیت را در انتخابات آینده کنست خواهد داشت.
بر اساس نظرسنجی که مؤسسه «Banels Politics» منتشر کرد، ائتلاف گانتس و لپید ۳۴ کرسی، حزب لیکود ۳۳ کرسی، حزب کارگر ۹ کرسی و حزب راستگرای جدید هشت کرسی کنست را کسب خواهند کرد.
خبر ائتلاف حزب یش عتید و امنیت برای اسرائیل در حالی اعلام می‌شود که رسانه‌های صهیونیستی در روز‌های اخیر از ائتلاف دو حزب لیکود و خانه یهودی در انتخابات آینده سخن گفتند.
بر اساس این گزارش، نتانیاهو به خانه یهودی وعده داده است که در صورتی که در انتخابات پیروز شود، دو پست مهم را به این حزب خواهد داد.
این تحولات در حالی است که پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، نتانیاهو از واگذاری این وزارتخانه به بنت خودداری کرده بود.
پس از انحلال کابینه ائتلافی نتانیاهو در سوم دی ماه سال جاری، قرار است انتخابات زودهنگام پارلمانی ۹ آوریل سال جاری میلادی (۲۰ فروردین ۹۸) برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید