هند مشتری بزرگ نفت ایران قرارداد نفتی یک ساله با آمریکا امضا کرد

    کد خبر :491804
هند

رویترز اعلام کرد: هند که دومین مشتری بزرگ نفت ایران است ، قرارداد خرید یک ساله نفت با آمریکا امضاء کرد.

به گزارش بازتاب،به نقل از رویترز، رئیس شرکت نفتی IOC هند که بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی این کشور محسوب می‌شود اعلام کرد: قرارداد یکساله برای خرید نفت از آمریکا امضا کرد. به موجب این قرارداد قرار است ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت در سال منتهی به مارس ۲۰۲۰ پرداخت شود و این اقدام برای منتوع ساختن خریدهای نفت این کشور انجام می‌شود.

شرکت IOC نخستین پالایشگاه دولتی این کشور است که نفت آمریکا را طی قرارداد یکساله خریداری می‌کند. این اقدام بیشتر با انگیزه بهبود تجارت واشنگتن و دهلی‌نو صورت می‌گیرد. این شرکت پیش از این نفت آمریکا را از بازارهای اصلی خریداری کرد و یک قرارداد کوتاه‌مدت در آگوست امضا کرد که به موجب آن ۶ میلیون بشکه نفت آمریکا در فاصله ماه نوامبر تا ژانویه باید خریداری می‌کرد.

سانجیف سینگ رئیس شرکت IOC اعلام کرد: قرارداد یکساله از ماه آوریل آغاز خواهد شد.

وی اطلاعاتی درباره نام فروشنده یا جزئیات قیمت اشاره نکرد.

یک منبع تجاری اعلام کرد: شرکت IOC همچنین قراردادهای تجاری با شرکت‌های نروژی امضا کرد که گرید آن با ترکیب نفت آمریکا تنظیم خواهد شد. معمولا شرکت‌های نفتی هند ۷۵ درصد نفت مورد نیاز خودشان را غالبا در قالب قراردادهای طولانی‌مدت امضا می‌کنند.

وی اعلام کرد: مسائل ژئوپلتیکی فراوان در اطراف وجود دارد مثلاانتظار داریم بخش زیادی از نفت ونزوئلا، غرب آفریقا و ایران کم شود، بنابراین طبیعی است که برای تضمین نیازهای نفتی خود نفت از آمریکا خریداری کنیم؛ چراکه نفت آمریکا روزبه روز در حال رشد است.

هند بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید