دستورات نوروزی شهردار تهران

    کد خبر :491719
شهردار تهران

شهردار تهران بر ضرورت گسترش نوروزگاه‌ها در پایتخت همزمان با آغاز سال نو تاکید کرد.

پیروز حناچی در بیستمین جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران که در منطقه ۲۱ برگزار شد، با تاکید بر لزوم تقویت تعصب سازمانی در مدیریت شهری گفت: «ابن خلدون» در مقدمه کتاب تاریخ خود علت پیشرفت جوامع و سازمان‌ها را تعصب و عِرق افراد آن سازمان یا جامعه می‌داند. کاری هم که ما برای تهران می‌کنیم باید در راستای افزایش تعصب و عِرق شهروندان و کارمندان شهرداری نسبت به شهر و فراگیری آن باشد. براین اساس، حتی اگر شرایط اقتصادی مناسب نباشد، ما باید به بهترین نحو به مسئولیت‌های خود عمل کنیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای نوسازی بافت فرسوده اظهارکرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده که نمونه بارز آن را در کوچه «لولاگر» مشاهده کردیم. در کنار آن برخی از دروازه‌های قدیمی تهران مانند دروازه غار و دروازه شاه عبدالعظیم احیا شدند.

شهردار تهران همچنین به برنامه مدیریت شهری برای احیای دو باغ در مناطق ۱۴ و ۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به این که باغ‌ها عمدتاً در اختیار بنیادها و نهادهای اقتصادی قرار دارند و صاحبان آن‌ها از امکان تغییر کاربری ناامید شده‌اند، می‌توان با تهاتر، باغ‌ها را تملک و به فضای سبز تبدیل کرد. از این رو از شهرداران می‌خواهم باغ‌ها را شناسایی و از فرصت موجود برای توسعه فضای سبز پایتخت استفاده کنند.

وی از تصویب TOD حقانی در شورای عالی شهرسازی خبر داد و اظهارکرد: اجرای این مصوبه به رونق هر چه بیشتر اراضی عباس آباد می‌انجامد.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در ادامه بیستمین جلسه شورای معاونان و شهرداران به اقدامات شهرداری تهران در آستانه هفته درختکاری به اهمیت این مناسبت پرداخت گفت: در فرهنگ و دین ما قطع یک درخت همانند کشتن یک انسان نکوهیده است. این امر نشان دهنده میزان اهمیت درخت و درختکاری در دین، فرهنگ و سنن ماست.از این رو باید هفته درختکاری را بیش از پیش ارج نهیم. سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز به این مناسبت می‌تواند در کنار کاشت درخت در کمربند سبز شهر و معابر، گلدان و درخت در اختیار شهروندان نیز قرار دهد.

وی همچنین به اقدامات شهرداری تهران در آستانه نوروز اشاره و اظهارکرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در نوروز انجام داد معرفی و تسهیل بازدید شهروندان از موزه‌ها و فراهم کردن امکان حضور گردشگران است. علاوه بر این شهرداران باید دست فروشان را در این ایام ساماندهی کنند و آراستگی شهر، شست و شوی معابر و نمادها و رنگ آمیزی را جدی بگیرند. تجربه خوب برگزاری نوروزگاه در بلوار کشاورز امسال نیز می‌تواند در ابعاد گسترده‌تری اجرا شود.

شهردار تهران با تاکید بر حضور پررنگ شهروندان در خیابان‌های شهر در آستانه سال جدید، از شهرداران مناطق خواست تا شخصاً در نقاط پرتردد حاضر شوند و از نزدیک بر وضعیت خدمت‌رسانی به شهروندان نظارت کنند.

به گزارش ایسنا،حناچی همچنین به ضرورت استفاده از رنگ در شهر همزمان با آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: برخی از نقاط مانند پل‌های فلزی در منطقه ۱۱ و پل صدر را می توان با به کار بردن رنگ قابل تحمل کرد البته تاکید بر این است که این کار به متخصصان و اهالی هنر سپرده شود تا کیفیت کار ارتقا یابد. بهره‌گیری از تجربیات گروه های دانشجویی از جمله مواردی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار تهران ضمن توصیه به مدیران برای پرداخت عادلانه عیدی کارکنان تصریح کرد: باید تلاش کنیم فشار کمتری به همکاران وارد شود. یادمان باشد تحریم‌ها با هدف فشار بر مردم اعمال می‌شود و وظیفه ماست که تا جای ممکن نگذاریم این فشارها افزایش یابد.

حناچی در پایان بر جمع‌آوری کارگاه‌های بلااستفاده شهرداری تهران در سطح شهر تاکید کرد و گفت: پیمانکاران تمایلی به تخلیه این کارگاه‌ها ندارند اما تا حد امکان این برنامه باید عملیاتی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید