بازارهای آسیایی محتاطانه مذاکرات چین-آمریکا را دنبال می‌کنند

    کد خبر :488477

سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌هایی از دور جدید مذاکرات تجاری چین-آمریکا هستند و اخباری از امکان تمدید ضرب‌العجل آمریکا منتشر شده است؛ بازارهای آسیایی معاملات امروز را محتاطانه انجام دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، درحالی که سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌هایی از دور جدید مذاکرات تجاری چین-آمریکا هستند و اخباری از امکان تمدید ضرب‌العجل آمریکا منتشر شده است، بازارهای آسیایی معاملات امروز را محتاطانه انجام دادند.

بلومبرگ با اشاره به اظهارات منابع آگاه گزارش داد که رییس‌جمهور ترامپ در نظر دارد ضرب‌العجل افزایش میزان تعرفه کالاهای چینی را ۶۰ روز دیگر تمدید کند.

از سوی دیگر درحالی که وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، و نماینده تجاری، رابرت لایتایزر، در پکن در حال انجام مذاکرات رده‌بالای تجاری هستند، سرمایه‌گذاران امیدوارند اخبار خوبی به گوششان برسد.

از آنجایی که قبلا در چنین شرایطی، بازارها با اخبار ناامیدکننده‌ای هم روبرو شده‌اند، امروز واکنش شاخص‌های سهام محتاطانه بود. شاخص شرکت‌های برتر شانگهای ۰.۲ درصد افت کرد. این درحالیست که این شاخص روز چهارشنبه ۲ درصد جهش کرده و به بالاترین سطح خود از اواخر سپتامبر تا کنون رسیده بود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، از بالاترین رکورد خود از ماه اکتبر تا کنون پایین آمد و ۰.۲ درصد افت کرد.

نیکی ژاپن ۰.۱ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح امسال خود رسید. تضعیف ین باعث رشد سهام صادرکنندگان شد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱۵ درصد افزایش یافت.

در بازار ارز، اسویی (دلار استرالیا) که اغلب به عنوان شاخص ریسک چین در نظر گرفته می‌شود، ۰.۴ درصد در در برابر دلار تقویت شد و به نرخ برابری ۰.۷۱۱۴ رسید.

بهبود ریسک‌پذیری باعث تضعیف نرخ ین شد و نرخ برابری آن با دلار را به ۱۱۱.۰۵ رساند.

یورو در نرخ ۱.۱۲۸۰ دلار ثابت ماند و پوند انگلیس قبل از رای‌گیری دیگری در مورد برگزیت، با اندکی رشد، به نرخ ۱.۱۸۶۰ دلار رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید