فروش فوق العاده، راهکار اصناف برای بازار شب عید

    کد خبر :469420

رییس اتاق اصناف کشور گفت: از اصناف خواستیم با فروش فوق العاده و تخفیف های ویژه، زمینه سهولت خرید مردم در بازار شب عید را فراهم کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال همواره دغدغه تامین کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم و تنظیم بازار مطرح است؛ «سعید ممبینی» که به تازگی ریاست اتاق اصناف کشور را عهده دار شده است، روز چهارشنبه در این باره گفت: یکی از نکات مورد تاکید به اصناف سراسر کشور برای شب عید آن است که کمبود کالا همچون آجیل و خشکبار، میوه و اقلام تره باری مشاهده نشود زیرا سبب افزایش قیمت ها می شود.

وی، رصد بازار و مشارکت جدی در تنظیم بازار را دو خواسته مهم از اصناف اعلام کرد و گفت: الزامات قانونی همچون برچسب قیمت و نرخ نامه باید در محل نصب و اطلاع رسانی های لازم انجام شود.

رئیس اتاق اصناف کشور اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، نگرانی مهم در بازار، تامین کالاهای اساسی است؛ البته دولت نیز تلاش خوبی در رفع برخی نیازها در واردات این نوع کالاها داشته است.

** ضرورت نظارت بر توزیع کالاهای اساسی

وی افزود: دولت با تخصیص ارز 4200 تومانی، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین می کند اما بحثی که وجود دارد مربوط به توزیع این کالاهاست که در قالب مشخص انجام نمی شود.

ممبینی گفت: توزیع این کالاها از طریق تعاونی ها و فروشگاه های زنجیره ای مورد انتقاد است و کنترلی بر شیوه توزیع آنها نیست.

وی گفت: شبکه توزیع اصناف آماده همکاری در توزیع این اقلام اساسی بوده و پیشنهاد ما این است که به واحدهای صنفی نیز سهمیه ای برای توزیع اختصاص یابد اما دولت و با استقرار سامانه های نرم افزاری در محل، بر شیوه توزیع کنترل کند.

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: البته این پیشنهاد به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت تا از این طریق کالاها در اختیار مصرف کنندگان اصلی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دی ماه جاری اعلام کرد: در سه ماه پایانی امسال 50 هزار تن برنج، 57 هزار تن روغن خام برای تامین روغن خوراکی و 40 هزار تن شکر برای تنظیم بازار توزیع و عرضه می شود.

«یزدان سیف» افزود: با توجه به شرایط تحریم ها، از آغاز سال تاکنون 20 میلیون تن کالای اساسی تامین شده که فقط 8.5 میلیون تن به مصرف داخلی رسیده و بنابراین کالای اساسی مورد نیاز سال آینده نیز تامین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید