آشتی‌کنان تلفنی/ اردوغان و ترامپ عقب‌نشینی کردند

    کد خبر :468469

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه در یک پیام توئیتری از سخنان قبلی‌اش درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه عقب‌نشینی کرد.

به گزارش برنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگو با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه عقب‌نشینی کرد.

ترامپ در توئیترش نوشت: «با رئیس‌جمهور ترکیه اردوغان صحبت کردم تا توصیه‌هایی درباره وضعیتمان در مسائل مختلف اعم از موفقیت‌های اخیرمان ظرف دو هفته گذشته در مبارزه با باقی‌مانده‌های داعش و ایجاد منطقه امن ۲۰ مایلی [در سوریه] گفت‌وگو کنم. درباره توسعه اقتصادی میان آمریکا و ترکیه که ظرفیت بالایی برای گسترش یافتن دارد هم صحبت کردیم.»

توئیت ترامپ ساعاتی بعد از گفت‌وگوی تلفنی او با اردوغان منتشر شده است. روایت طرف ترکیه‌ای از این گفت‌وگوی تلفنی حاکی است رئیس جمهور ترکیه به ترامپ اطمینان داده که هیچ مشکلی با کردها نداشته و فقط به دنبال مبارزه با سازمان‌های تروریستی است که امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کنند.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و ترامپ بعد از تنش‌های لفظی میان مقام‌های دو کشور که توئیتی از ترامپ آن را کلید زد، انجام شد. به نظر می‌رسد ترامپ در توئیت جدید به نوعی از توئیت یک روز قبل خود درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه عقب‌نشینی کرده است. او بامداد دوشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «اگر ترکیه کُردها را هدف قرار دهد اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد. منطقه امن ۲۰ مایلی باید ایجاد شود».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید