نباید کار به درمان بکشد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ۹:۴۷
    کد خبر :463413

کارشناس والیبال درباره حواشی داوری و نیمه تمام ماندن مسابقات گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و سازمان لیگ باید قاطعانه به اتفاقات ورود کند.

مصطفی کارخانه در گفتگو با مهر، درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر والیبال در فصل جاری گفت: در پایان مرحله رفت مسابقات، تیم شهرداری ورامین با داشتن امتیازات مثبت مانند تماشاگران، بازیکنان، کادر فنی و شروع به موقع تمرینات مجموعه خوبی را فراهم کرد و در نهایت نیز نتایج خوبی کسب کرد. تیم پیکان نیز تغییرات بسیاری داشت و با وجود محمد ترکاشوند به عنوان سرمربی مجموعه خوبی بسته شد. دو تیم پیکان و شهرداری ورامین به دلیل اینکه تمرینات خود را زود آغاز کردند عملکرد خوبی داشتند و با شروع دور برگشت نیز روند خوب خود را ادامه دادند.

کارشناس والیبال افزود: تیم های دیگر نیز مانند شهرداری گنبد، شهروند اراک و … در افت و خیز بودند اما دو تیم پیکان و شهرداری ورامین شرایط بهتری داشتند و وضعیت خود را تثبیت کرده اند. هرچند پلی آف تکلیف قهرمان را مشخص می کند اما کسب نتایج خوب در این مرحله تیم ها را از نظر روحی و روانی مهیا می کند و یک گام از سایر تیم ها پیش خواهد برد. هرچه کیفیت رقابت‌ها بیشتر شود جذابیت نیز افزایش خواهد یافت.

کارخانه درباره حواشی داوری و اعتراضاتی که منجر به نیمه تمام ماندن مسابقات می شود گفت: سازمان لیگ باید این موضوع را مدیریت کند و کسر امتیاز بهترین گزینه خواهد بود. اگر سازمان لیگ نتواند این موضوع را مدیریت کند جمع کردن آن در آینده سخت تر خواهد شد. هرچه مسابقات حساستر شود به راحتی نمی توان با این موضوع کنار آمد. اگر از امروز برخورد جدی با چنین حواشی نکنند در مرحله پلی آف شرایط سخت تر خواهد شد.

وی درباره کار فرهنگی در والیبال برای جلوگیری از برخورد تماشاگران نیز گفت: فدراسیون والیبال در چند وقت اخیر دچار رفت و آمدهای بسیاری بوده است و تا مدتی تکلیف رئیس نیز مشخص نبود. این شرایط غفلت به همراه دارد. متاسفانه هدف تنها برگزاری مسابقات است. پیش زمینه یک لیگ قوی و قدرتمند، کار فرهنگی است. ابتدا باید پیشگری کنیم ولی می گذاریم کار به درمان بکشد.

کارشناس والیبال افزود: پس از پایان رقابت‌های لیگ باید نظر کارشناسان پرسیده شود و تمام اتفاقات رخ داده در طول یک فصل مورد رصد و سپس مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا برای برگزاری رقابت‌ها در فصل جدید دیگر شاهد برخی اتفاقات نباشیم اما متاسفانه فقط سمبل کاری می کنیم. برای برگزاری رقابت‌ها حدود ۴۰-۵۰ میلیون تومان هزینه می شود و باید برنامه ریزی قوی در این زمینه صورت گیرد. فدراسیون فقط نباید از تیم های ملی حمایت کند و آنها را زیر نظر داشته باشد بلکه باید نظارت دقیق تری بر روی مسابقات لیگ نیز داشته باشد.

کارخانه درباره تیم ملی و حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ نیز گفت: ۸ بازیکن لژیونر داریم که بیش تر از هر کشور دیگری بازیکن صادر کرده ایم. این نشان می دهد والیبال ایران ضعیف نیست. اگر کولاکوویچ از همه ظرفیت ها استفاده کند و در یک نشست هم اندیشی بتواند شرایط را خوب مدیریت کند، والیبال ایران پتانسیل کسب نتایج خوب را دارد. تیم ملی ایران تیم بسیار خوبی است. در برخی از پست ها مانند دریافت کننده قدرتی که پست مهمی است چند بازیکن لژیونر داریم. فقط نیازمند یک بازنگری و برنامه ریزی خوب هستیم. نقاط ضعف باید شناسایی شود و با برگزاری یک هم اندیشی می توانیم ایرادات را بپوشانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید