آیا بودجه «نهادهای فرهنگی خاص» حذف می‌شود؟

    کد خبر :450151

علیرضا محجوب، نماینده تهران در مجلس درباره بودجه موسسات خاص از جمله موسسه آیت الله مصباح می‌گوید: بودجه وقتی تصویب شد چه درست و چه غلط، باید پیاده شود و یا اگر موضوعی در این بین وجود دارد، برای آن در سال بعد اصلاحیه بیاوریم.

لایحه بودجه سال ۹۸ همین هفته به مجلس ارائه می‌شود. سال گذشته نقد‌هایی به بودجه وارد شد و از جمله «جدول ۱۷» که بودجه برخی موسسات فرهنگی خاص در آن دیده شده بود، مورد انتقاد قرار گرفت. در نهایت این جدول حذف و اعتبارات آن به زیرفصل اعتبارات دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه منتقل شد.

محجوب در گفتگو باانتخاب، درباره اینکه آیا موارد مشابهی در بوجه ۹۸ نیز وجود دارد یا خیر، گفت: بعضی نقد‌هایی که به بودجه می‌شود فرافکنی است. من به کل ساختار بودجه نقد دارم؛ بودجه نباید بزرگ و بی انتها باشد بلکه باید کوچک باشد.

او افزود: خوشبختی دولت و ملت، به کوچک بودن بودجه است به طوری که سهم کمی از تولید ناخالص داخلی آن‌ها صرف دولت شود؛ حال چه از مالیات باشد و و چه از نفت.

او درباره بودجه موسسات خاص که در سال گذشته در جدول ۱۷ آمده بود، نیز گفت: بحث‌هایی که در خصوص بودجه موسسات مانند بودجه موسسه آیت الله مصباح می‌شود، نیز از همین دست و فرافکنی است. بودجه وقتی تصویب شد چه درست و چه غلط، باید پیاده شود و یا اگر موضوعی در این بین وجود دارد، برای آن در سال بعد اصلاحیه بیاوریم.

او افزود: اخیرا اقدامات پوپولیستی را در نقد به بودجه شاهد هستیم، به طوری که جریاناتی که غالبا فعالیت انتخاباتی می‌کنند و سعی بر تضعیف مجلس دارند، برای پیروزی در انتخابات دست به چنین کار‌هایی می‌زنند.

محجوب ادامه داد: هرچه در قانون بودجه نوشته باشد باید اجرا شود و اصل بر اجرای قانون است؛ حتی اگر قانون غلط باشد.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه رصد چگونگی هزینه‌ها بر عهده‌ی دیوان محاسبات است، گفت: انتقاد به بودجه نهاد‌های خاص سازمان یافته نیست و به صورت پراکنده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید