ارتباط عاملان حمله تروریستی متروی سن پترزبورگ از طریق تلگرام!

    کد خبر :44418

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد عامل انتحاری حمله مرگبار متروی سن پترزبورگ و همدستانش از طریق تلگرام با یکدیگر در ارتباط بودند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: شخصی که در ماه آوریل سال جاری میلادی در متروی سن پترزبورگ حمله تروریستی انجام داد و همدستان وی از سامانه پیام رسان تلگرام برای ارتباط با یکدیگر پیش از انجام این حمله مرگبار استفاده کرده بودند.

سرویس امنیت فدرال روسیه در این خصوص گفت: در طول تحقیقاتی که در خصوص این حمله تروریستی انجام شد، سرویس امنیت فدرال روسیه متوجه شد که عامل انتحاری این حمله به همراه همدستانش و شخصی که از خارج از کشور با وی در ارتباط بود، از طریق تلگرام در خصوص طرح های تروریستی خود با یکدیگر گفتگو می کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سامانه پیام رسان تلگرام که به تروریستها این امکان را می دهد یک چت ایمن برای خود راه اندازی کنند و از آن طریق اطلاعات را با یکدیگر تبادل کنند، به یکی از محبوب ترین سامانه های پیام رسان در میان گروه های تروریستی در روسیه تبدیل شده است.

مقامات امنیتی روسیه پیشتر اعلام کردند «اکبر جان جلیل اف» عامل انفجار در متروی سن پترزبورگ بود که یک کیف پر از مواد منفجره را در ایستگاه مترو قرار داد. اکبر جان 22 ساله یک قرقیزستانی تبار است که در این حمله کشته شد. حمله تروریستی در متروی سن پترزبورگ در سوم آوریل به کشته شدن 15 نفر و زخمی شدن دهها نفر منجر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید