روسیه ویزا و مستر کارت را کنار می‌گذارد

    کد خبر :438986

در حالی که روسیه با چشم‌انداز تحریم‌های سخت‌تر آمریکا روبروست، بانک مرکزی روسیه در مورد استفاده از سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت، به بانک‌های این کشور هشدار داد.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، روزنامه راشا بیزنس دیلی، گزارش می‌دهد، در ژانویه پیش‌رو، روسیه با چشم‌انداز تحریم‌های سخت‌تر آمریکا روبروست، بانک مرکزی روسیه در مورد ریسک‌های استفاده از سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت، به بانک‌های این کشور هشدار داد.

بانک مرکزی روسیه به بانک‌های این کشور توصیه کرد گام‌های پیش‌گیرانه‌ای را برای وضعیتی بردارند که بانک‌های مشارکت‌کننده با آنها، در مواجهه با تحریم‌های آمریکا، مجبور شوند ارتباطات لازم برای خدمات ۲ سیستم پرداخت بزرگ جهان، ویزا و مستر کارت، را متوقف کنند.

لیست بانک‌های بزرگ روسی که در حال حاضر به عنوان واسطه این خدمات فعالیت می‌کنند، شامل مرکز پرداخت کارت‌های اعتباری، یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی روسیه، اورال‌سیب، روس‌بانک، که به عنوان شعبه روسی گروه مالی بین‌المللی سوسیت جنرال فعال است، دومین بانک بزرگ روسیه، وی‌تی‌بانک و بانک خصوصی پرومسویازبانک می‌باشد.

از بانک‌های نام برده شده در بالا، دو مورد آخر، همین حالا هم در لیست تحریم آمریکا قرار داده شده‌اند.

بانک مرکزی روسیه، توصیه می‌کند که بانک‌های روس باید برای خدماتی که در حال حاضر توسط ویزا و مستر کارت ارائه می‌شود، به دنبال جایگزین باشند. این بانک‌ها باید با این جایگزین احتمالی، قرارداد نگهداری منعقد کرده و در امکان یک‌پارچه‌سازی آن را تست کنند.

در پاسخ به تحریم‌ها، روسیه سیستم پرداخت خود را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۱۵ پس از این برخی مشتریان بانک‌های روسی، در پی تحریم‌های آمریکا، موقتا نتوانستند از کارت‌های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت خود استفاده کنند، سیستم پرداخت «میر» معرفی شد. مشتریان بانک‌ها متوجه شدند که کارت‌های اعتباری صادر شده از بانک‌های آنها که با سیستم‌های مستر کارت و ویزا مرتبط بودند، دیگر کار نمی‌کنند. تا جون ۲۰۱۸، روسیه ۳۷ میلیون میر کارت چاپ کرده است.

در اوایل ماه جاری، مدیرعامل اسبربانک، جرمن گرف، اعلام کرد که یک یا دو بانک روسیه در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار دارند. هرچند او تاکید کرد که هیچ‌کدام از بانک‌های بزرگ تحریم نخواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید