پایگاه نظامی آمریکا در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد دایر می‌شود

    کد خبر :438289

یک رسانه روسی به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که پایگاه نظامی آمریکا در لهستان در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد دایر خواهد شد.

به گزارش بازتاب، راشاتودی به نقل از منابع دیپلماتیکی که اشاره ای به نام آنها نکرده می نویسد: مذاکرات آمریکا و لهستان برای دایر شدن پایگاه نظامی ایالات متحده جدی تر از قبل پیگیری می شود و محلی که قرار است این پایگاه در آن دایر شود نیز انتخاب شده است.

به گفته این منابع شهر «اورزیسز» (Orzysz) در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد، محلی است که پایگاه نظامی آمریکا در آن دایر می شود. این شهر دارای مزیت های بسیاری است که از جمله آنها نزدیکی به مرز روسیه و دیگری دارا بودن تمامی زیر ساخت های لازم برای یک پایگاه نظامی است.

موضوع حضور نظامی آمریکا در لهستان و در نزدیکی مرز روسیه از سال ها قبل (دوره ریاست جمهوری بوش پسر) مطرح بود و حتی دو کشور توافقاتی را نیز در زمینه استقرار سپر موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه انجام داده بودند اما این توافق در زمان ریاست جمهوری اوباما مسکوت ماند و گویا در ماه های اخیر واشنگتن مجددا به فکر استفاده از ظرفیت های موجود در لهستان برای مهار نظامی روسیه افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید