جزئیاتی از دریافت پول نفت ایران از مشتریان

    کد خبر :421499

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل توضیحاتی را در مورد دریافت پول نفت از مشتریان تشریح کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی‌نیا، با تاکید بر این‌که جزئیات معافیتی که آمریکا به هشت مشتری نفت ایران داده است هنوز روشن نیست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها صحبت زیادی در مورد این معافیت نکرده‌اند، اما اخباری می‌شنویم مبنی بر این‌که پول‌ها با یکسری محدودیت‌های هزینه برای مصارف غیرتحریمی مواجه است، اما به طور کلی جزئیات هنوز روشن نیست و مسائل نهایی نشده است.

وی در مورد پیشنهاد عراق مبنی بر این‌که پول گاز ایران را با دینار پرداخت کند، گفت: شرکت ملی گاز با این پیشنهاد موافق نیست و مذاکرات در جریان است. طبق قرارداد عراقی‌ها باید پول گاز را با یورو پرداخت کنند. به طور کلی این مساله‌ی مهمی نیست و حل می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل در مورد اخباری مبنی بر این‌که عراق در ازای پول گاز به ایران اقلام بشردوستانه و غذا بدهد، توضیح داد: این حرف درست نیست. البته در این حد درست است که عواید حاصل از فروش نفت و احتمالا منابع دیگری که در خارج از ایران می‌ماند بعید نیست با محدودیت‌هایی برای مصرف مواجه شود و این فقط محدود به اقلام انسان‌دوستانه که شامل غذا هم می‌شود نیست و چیزهای دیگری هم شامل خواهد شد.

زمانی‌نیا در مورد این‌که هند پول نفت ایران را به روپیه پرداخت کند نیز توضیح داد: این موضوع توسط بانک مرکزی دنبال می‌شود و بحث در جریان است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آمریکا موفق نشد میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اظهار کرد: بعد از شش ماه که مهلت معافیت‌ها تمام می‌شود هم موفق نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید