رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مطرح کرد؛

منع بیشتر دختران استثنایی دختر آذربایجان‌غربی از ادامه تحصیل

    کد خبر :420202

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی و نبود فضای آموزشی کافی مشکل اصلی مراکز استثنایی استان است.

عیسی محمدی در گفت وگو با  ایسنا افزود: کمبود نیروی انسانی و نبود فضای آموزشی از مشکلات اصلی مراکز آموزشی استثنایی استان است که باید نسبت به حل این معضل توجه جدی شود.

محمدی با اشاره به اینکه ۳۲ فضای آموزشی و ۱۷ مرکز یادگیری استثنایی در استان فعال است تصریح کرد: ۲۳۸۲ دانش آموز استثنایی با معلولیت‌های مختلف در آذربایجان غربی مشغول به تحصیل هستند که متاسفانه خانواده بیشتر دانش آموزان استثنایی دختر، در استان مانع از تحصیل این دانش آموزان در مقاطع بالاتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تراکم دانش آموزان در مدارس استثنایی در هر کلاس برحسب معلولیت تعریف می‌شود اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۵۰ دانش آموز جدید به مدارس استثنایی استان وارد شدند و ارومیه بیشترین تعداد دانش آموز استثنایی را دارد.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل عدم اطلاع خانواده‌های دانش آموزان استثنایی از نحوه آموزش و استفاده از استعدادهای این دانش آموزان مانع از ادامه تحصیل آنها بخصوص دختران می‌شوند که عدم استفاده از توانایی این دانش آموزان و خانه نشین شدن آنها باعث افسردگی و دوری این کودکان از مشارکتهای اجتماعی خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از ۲۳۸۲ دانش‌آموز استثنایی و دارای شرایط خاص تعداد ۲۲۶۴ دانش آموز در مدارس عادی مشغول به تحصیل شده‌اند و بقیه دانش آموزان در مراکز استثنایی تحصیل کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید