جدیدترین اخبار
۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳ اقتصادی کد خبر :41886
اپراتوری که از آخر اول است!

خصوصی‌سازی هم خدمات مخابرات را بالا نبرد

درحالی‌که به لحاظ قانونی شرکت مخابرات ایران با ۵۰ درصد سهام در تملک کنسرسیوم اعتماد مبین است، اما نابسامانی در پرداخت اقساط این خرید بزرگ سبب شده تا مشترکان تلفن همراه و ثابت با مشکل اختلال و کیفیت پایین خدمات مواجه شوند.

بولتن نوشت :وزارت ارتباطات پس از وزارت نفت پردرآمدترین وزارتخانه است که بالغ از پنج میلیارد تومان درآمد دارد. ۱۰۰ درصد این درآمد قابل تحقق است. این آماری است که مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی بدان اشاره‌کرده است، بااین‌حال این وزارتخانه به‌عنوان نهاد ناظر خدمات دهنده به چهار خدمت ارتباطی به مردم همواره یک رکن نارضایتی دولت‌ها را تشکیل داده است.

به دنبال تصمیم دولت نهم مبنی بر خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، اسفند ۸۵ این شرکت کشف قیمت شد و در پاییز سال ۸۸ به میزان ۵۰ درصد و یک سهم شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد. این کنسرسیوم شامل سه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد و شهریار مهستان از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد تعاون سپاه و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران از شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل‌شده بودند و با خرید شرکت مخابرات ایران که بزرگ‌ترین خرید قرن هم نام گرفت، این شرکت را به تملک خود درآوردند.

معامله‌ای که ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس ایران خوانده شد. البته در میانه راه با یک فسخ و وصل مجدد به دلیل پرداخت نکردن اقساط این خرید به دولت روبرو شد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از خصوصی‌سازی مخابرات این شرکت خدماتی نتوانسته همگام با استانداردهای جهانی حرکت کند. البته گفته می‌شود اختلاف بین سهامداران این شرکت با سازمان خصوصی‌سازی، سبب شده تا بهینه‌سازی و ارتقا کیفیت خدمات اپراتور همراه اول و سایر خدماتی که شرکت مخابرات ارائه می‌کند، از سایر اپراتورها پایین‌تر باشد.

هرچند که شرکت مخابرات در اعلام رتبه‌بندی که سالانه از کیفیت اپراتورها منتشر می‌کند، نام همراه اول را همواره در سر لیست بهترین خدمات دهندگان تلفن همراه قرار می‌دهد، اما شبکه تلفن همراه این اپراتور نه‌تنها نسبت به خدمات متنوع بخش خصوصی بلکه نسبت به اپراتورهای کشورهای همسایه ازجمله افغانستان عراق هم پایین‌تر است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مرجع داوری اعتراض‌هاست؛ مرجعی که یکی از معاونت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و درست به همین دلیل هم به نظر می‌رسد صدای اعتراض مشترکان درباره کیفیت پایین اینترنت همراه اول و اینترنتی که شرکت مخابرات از طریق تلفن‌های ثابت به مشترکان ارائه می‌کند، به‌جایی نمی‌رسد. زیرا شرکتی که بیشترین سودآوری را دارد وقتی به‌صورت دولتی اداره شود، داستان تکراری مدیریت دولتی و بهره‌وری پایین تکرار می‌شود.

منبع: بولتن نیوز

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • واکنش ها به عقب نشینی الحریری از استعفا
  • توییت ظریف از نشست سوچی: در مسیر درستی حرکت می‌کنیم
  • توافق روحانی، پوتین و اردوغان در سوچی
  • قضاوت یکسان درباره طرح بزرگ مسکن مهر انصاف نیست
  • احتمال جنگ ایران و عربستان چقدر است؟
  • چرا حریری بازگشت؟
  • در خواست از تونس برای میانجی‌گری میان تهران ـ‌ ریاض تکذیب شد
  • سعد الحریری در جمع هوادارانش: کنار شما باقی خواهم ماند /«لبنان» اولویت نخست است
  • تعطیلی روز دوشنبه هفته آینده پابرجاست
  • دارو گران شد
  • تعداد کشته‌ های زلزله تهران یک رکورد خواهد بود
  • امدادرسانی به ۲۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک
  • پیام رئیس کمیته امداد به مناسبت شکست نهایی داعش
  • بیش از ۳۱۰۰ خانواده مسیحی، ارمنی و آشوری تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • مهار آتش سوزی ساختمان ۳ طبقه در خیابان ستارخان
  • دیدار نماینده معاون اول رئیس جمهور با بازیگر محبوب
  • خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی درگذشت
  • اعتراض پولاد کیمیایی به نحوه اکران «قاتل اهلی»
  • تولد ۹۴ سالگی بازیگر محبوب و دوست داشتنی
  • پاداش یک میلیون پوندی برای بُریدن سر بازیگر بالیوود/تصاویر
  • ۲ ربات، مهمان جشن تولد یک سالگی برنامه‌ای تلویزیونی
  • طنین آوای خواننده سنتی در تالار وزارت کشور
  • حضور خانم بازیگر پرحاشیه در تلویزیون
  • فراخوان چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم
  • آمادگی ثبت احوال برای تجمیع کارت‌های هوشمند/زمان تجمیع کارت‌ها به وزرا و دستگاه‌ها بستگی دارد
  • اجرای طرح گشت پلیس موتورسوار زن در هند
  • توضیحات شهرداری منطقه ۱۲ در مورد تخریب بنای ناایمن در میدان قیام
  • حریم گسل‌های شهر تهران مشخص شد
  • پروژه میلیاردی متروی لندن؛ بزرگترین پروژه زیرساختی اروپا
  • سخنان مطهری درباره حصر دردسرساز شد