روحانی پیام تغییر را شنید

    کد خبر :40818

خواست مردم این است که گروهی خاص با دیدگاهی محدود حق قیمومیت بر جامعه نداشته باشند. نگرش‌های مختلف نمی‌توانند برای مردم به تعیین تکلیف بپردازند.

سید محمود میرلوحی* اکثریت جامعه ایران در انتخابات اخیر نه با نگاه سلبی، بلکه با نگاهی اصلاح‌طلبانه در انتخابات شرکت کردند و دکتر روحانی را برگزیدند. اگر مردم تمایلی به دیدگاه اصلاحات نداشتند، در انتخابات به اصولگرایان رأی می‌دانند. در چنین شرایطی فضا برای رئیس‌جمهور در دولت آینده متفاوت‌خواهد بود. روحانی باید توجه بیشتری به خواست مردم داشته باشد و شأن تمامی اقشار جامعه از جمله هنرمندان، اساتید، دانشجویان، زنان و جوانان رعایت شود. شخصیت‌هایی باید سکاندار برنامه‌های روحانی شوند که به مبانی فکری رئیس‌جمهور اعتقاد دارند.

تاثیرگذاری رئیس‌جمهور درآینده سپهر سیاسی ایران بستگی به اجرای وعده‌هایش دارد. در انتخابات اخیر تا وعده‌های ملموس از سوی رئیس‌جمهور اعلام نشد، مردم حاضر به دعوت یکدیگر به حضور در انتخابات نشدند و شور انتخاباتی به وجود نیامد. واقعیت این است که جامعه هوشیار است و رأی مردم به رئیس‌جمهور به منظور اجرای وعده‌های اوست. این رأی نوعی میثاق دو جانبه بین مردم و شخص دوم کشور است. مردم رأی دادند تا خواست آنها مورد ملاحظه مسئولان قرار بگیرد. امام(ره) بارها اعلام کردند که میزان رأی ملت است و رأی مردم برای چهار سال آینده مشخص است. آنها خواست خود را به‌صراحت با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند. رأی مردم تکالیف صریحی برای مسئولان و به‌خصوص منتخبان مردم ایجاد می‌کند. دولت باید به خواست مردم توجه کند. مردم ایران چیزی خارج از قوانین اسلامی مطالبه نخواهند کرد. قانون تاکید بر آزادی و حقوق مردم دارد.

خواست مردم این است که گروهی خاص با دیدگاهی محدود حق قیمومیت بر جامعه نداشته باشند. نگرش‌های مختلف نمی‌توانند برای مردم به تعیین تکلیف بپردازند. گاهی مشاهده می‌شود که قوانین نانوشته‌ای بر قوانین نوشته شده تفوق می‌یابد و به مساله اساسی جامعه تبدیل می‌شود. نمی‌توان اجازه داد که قوانین نانوشته، قوانین مکتوب را کنار بزند. نباید در هیچ نقطه‌ای از کشور تصمیماتی خلاف قانون گرفته شود. مردم به این تصمیمات اعتراض دارند و خواستار اجرای قانون هستند. برای مثال در شرایطی که زنان در خانه خدا در کنار مردان طواف می‌کنند، چرا باید برای بخشی از جامعه محدودیت ایجاد کرد؟ باید و نبایدهای غیرقانونی باید کنار گذاشته شود. مردم از رئیس‌جمهور توقع دارند که مدیران استانی شجاع را به کار بگیرد. توقع مردم این است که وزرایی در کابینه آقای روحانی از مجلس رأی اعتماد بگیرند که به اصلاح ‌مشکلات جامعه اعتقاد داشته باشند.

* فعال سیاسی اصلاح‌طلب
منبع: روزنامه آرمان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید