تصمیم هلند برای عدم شرکت در نشست عربستان نهایی شد

    کد خبر :395456

وزیر دارایی هلند نیز از شرکت در نشست اقتصادی ریاض انصراف داد.

به گزارش بازتاب به نقل از نیویورک تایمز، «وپکه هوکسترا» (Wopke Hoekstra) وزیر دارایی هلند که پیشتر اعلام کرده بود در مورد شرکت در نشست اقتصادی ریاض اواخر هفته جاری تصمیم گیری خواهد کرد، حال اعلام کرده که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

وزیر دارایی هلند لغو سفر خود به ریاض برای شرکت در نشست «آینده سرمایه گذاری عربستان» موسوم به «داووس صحرا» را در واکنش به حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی در کنسولگری عربستان اعلام کرده است.

دو روز پیش از این وزیر دارایی هلند در واکنش به حادثه خاشقجی اعلام کرده بود که تحولات در این باره را دنبال کرده و تصمیم نهایی‌ خود را تا پایان هفته جاری اعلام خواهم کرد.

علاوه بر وزیر دارایی هلند، «برونو لومر»، وزیر اقتصاد فرانسه و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز از لغو سفر خود به عربستان بدلیل حادثه خاشقجی خبر داده‌اند.

با دامنه‌دار شدن ماجرای جنجالی «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی، شماری از مهمانان برجسته و سخنرانان کلیدی کنفرانسی که قرار است اواخر ماه میلادی جاری در عربستان برگزار شود، از شرکت در این کنفرانس انصراف داده اند.

با این حال، سازمان دهندگان این کنفرانس گفته‌اند که عربستان سعودی اسن کنفرانس مهم سرمایه گذاری را برغم عدم حضور برخی از شرکت کنندگان برگزار خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید