سرکنسول ایران در کربلا: زائران اربعین دلار یا دینار همراه داشته باشند

    کد خبر :394864

سرکنسول ایران در کربلا تاکید کرد: نقشه دشمنان برای اربعین سال جاری ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق است، در همین چارچوب ضروری است که زائران نسبت به این موضوع هوشیاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، میرمسعود حسینیان با اشاره به آماده شدن فضای کربلا برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خطاب به زائران و کسانی که می‌خواهند در این راهپیمایی شرکت کنند، گفت: حتما باید این افراد قوانین عراق را رعایت کنند. درست است که عراق ۱۴۰۰ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد و دو کشور دارای اشتراکات فراوانی بخصوص در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی هستند ولی مردم باید بدانند که عراق یک استان ایران نیست بلکه یک کشور خارجی است و قوانین خاص خود را دارد. در همین چارچوب برای سفر به این کشور حتما باید ویزا بگیرند. از وارد کردن مواد ممنوعه بخصوص مواد مخدر حتی برای مصرف شخصی خودداری کنند چرا که عراق در این زمینه دارای قوانین و مقررات بسیار سختگیرانه‌ای است.

وی همچنین با بیان اینکه اجناس و کالاها در عراق نسبت به سال گذشته گران نشده ولی متاسفانه این ارزش پولی ماست که دچار نوسانات شده است، در ادامه مصاحبه با رادیو اربعین گفت: در حال حاضر یک میلیون تومان ایران حدود ۷۰ هزار دینار عراقی است بنابراین به زائران توصیه می‌شود که حتما در داخل ایران یا مبادی ورودی دینار و یا ارزهای بین‌المللی دریافت کنند و با خود به همراه داشته باشند. در دو سه روز گذشته که هنوز اربعین آغاز نشده ما شاهد این بودیم که عزیزانی به حساب خود برای این سفر پول به همراه داشته‌اند ولی این پول برای رفت و آمد کافی نبوده است و زائران باید به این موضوع توجه داشته باشند.

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در عراق، ریال ایران مورد پذیرش هست یا نه؟ گفت: متاسفانه خیلی کم. گرچه ممکن است برخی از مغازه‌ها آن را قبول کنند ولی تا آنجا که می‌شود زائران دینار یا دلار و ارزهای معتبر بین‌المللی مثل یورو با خود به همراه داشته باشند.

حسینیان همچنین با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم دو کشور هستند و برای اربعین امسال آن‌ها در این راستا دارای برنامه هستند، گفت: از زائران می‌خواهیم که در این ارتباط هوشیار باشند و اگر مشکلی پیش آمد صبر و تحمل کنند و اجازه ندهند که اختلاف و درگیری بین مردم دو کشور ایجاد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید