سینه چاکی بی نتیجه حجتی در شورای پول و اعتبار

    کد خبر :393444

رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه صبحانه کاری با وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی یکی از حیاتی ترین بخش های اقتصادی است، اظهار کرد: در طول ۱۰ سال گذشته عملکرد چنان نشان می دهد که در حوزه تامین اعتبار مالی سیاستگذاران بخش پولی علی رغم اینکه وزیر جهاد کشاورزی در شورای پول اعتبار سینه چاک داد و تمام تلاش خود را می کند به این بخش جفا شده است.

وی یادآور شد: بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی در شرایط سخت کنونی کشور و با وجود مشکلاتی مانند کمبود آب است، اما دولت توجه لازم را به این بخش ندارد.

شافعی با بیان اینکه مانده تسهیلات بانکی بخش کشاورزی در سال های اخیر سیر نزولی داشته است، گفت: به نحوی که میزان آن در سال 85, 14.8 درصد، در سال 97 ، 10.4 درصد و در سال 95 به. 8.8 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از مهترین مشکلات بخش کشاورزی را تصمیمات خلق الساعه دانست و افزود: تصمیمات یک شبه برای ممنوعیت صادرات لطمه زیادی به این بخش و اقتصاد کشور زده و در دو هفته گذاشته ما را وادار به ریختن محصولات در بیابان ها کرده است.

شافعی اضافه کرد: پیمان ارزی نیز این بخش را مانند سایر بخش های اقتصادی کشور دچار مشکلات زیادی کرده است و کار را از افراد متخصص گرفته و به دست افراد غیر متخصص داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید