با متخلفان پذیرش دانشجویان پزشکی برخورد می‌شود

    کد خبر :392886

سرپرست دانشگاه آزاد درباره مشکلات به وجود آمده برای داوطلبان رشته پزشکی پیامی را صادر کرد.
محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد در پی مشکلات بوجود آمده برای داوطلبان پزشکی دانشگاه آزاد با صدور پیامی بر صیانت از حقوق داوطلبان تاکید کرد.
متن پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح است:

« دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان بر بنیان مرصوص اعتماد عمومی، قانون­گرایی، شفافیت و پاسخگویی شکل گرفته و امروز مسیر تحولی خود را با عزمی راسخ و برنامه­هایی هدفمند و کارشناسی­شده، حرکتی رو به جلو به­ منظور تربیت قوۀ عاقله کشور، کیفی­سازی آموزش، ارتقای رویکرد پژوهش ­محور در راستای حل مسائل ملی و توسعه هوشمند منطقه ­ای و بسترسازی برای اشتغال دانش­ بنیان در جامعه با استفاده از ظرفیت­ های موجود آغاز کرده است .

در این چند روز و در فرآیند اعلام نتایج آزمون کنکور 97 رشته­ های علوم پزشکی ناهماهنگی­ ها و اختلالات و به تبع آن ابهاماتی پیش آمد در این اختلالات متأسفانه ظرفیت­ های اعلام­ شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه بسیار بیشتر از ظرفیت­ های موجود دانشگاه بوده و همین امر باعث شد موجی از امید و تقاضا و انتظار همراه با ابهام در بین داوطلبان عزیز و خانواده­ های مکرم آنها به وجود آید .

این در حالی است که ظرفیت رشته­ های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی محدود بوده و تابعی از امکانات موجود در دانشگاه اعم از آزمایشگاه، بیمارستان و کلاس ­های تخصصی حسب ارزیابی­ های دقیق کارشناسی و اعلام ظرفیت مجاز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است .

هفته گذشته در پی مطالبه به حق داوطلبان رشته­ های پزشکی و ابهامات پیش ­آمده در مورد نتایج اعلام­ شده و تخلفات صورت­ گرفته در بعضی از واحدها در ثبت ­نام بیش از ظرفیت­ های تخصیص ­یافته بنا بر رسالت پاسخگویی دانشگاه به مردم مقرر شد تا کارشناسان خبره با نظارت مراجع عالی دانشگاه مجدداً به صورت شبانه­ روزی کلیه نتایج را بر اساس کلیه انتخاب­ های داوطلبین مورد بررسی قرار داده و به منظور صیانت از حقوق داوطلبین عزیز مانع بوجود آمدن هرگونه بی ­عدالتی و اجحاف شوند و با واکاوی نظام­ مند حتی به صورت موردی در طراز و نمرات اخذشده در آزمون و رشته محل ­های انتخاب شده توسط داوطلبین باعث شوند تا حقی از هیچ داوطلبی ضایع نشود.

اکنون که نتایج آزمون اعلام شده است، داوطلبان با در اختیار داشتن کارنامه خود طی چند روز آینده می­ توانند از هر حیث مطمئن شوند که حقوق آنها کاملاً رعایت شده است .

در اینجا لازم می­ دانم ضمن دلجویی از داوطلبان رشته­ های پزشکی و خانواده­ های بزرگوار آنها که به هر علت شاید نتوانیم میزبان آنها در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم، عذرخواهی کرده و امیدواریم سال آتی با توسعه رشته­ های پزشکی و پیراپزشکی که یکی از سیاست­های هیئت مؤسس و امنای دانشگاه است بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرای تعداد بیشتری از پذیرفته ­شدگان این رشته­ ها باشیم .

از این رو به مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات و مرکز حراست دانشگاه مأموریت می­ دهم با بررسی همه­ جانبه و کارشناسانه، ابهامات و ناهماهنگی­ های بوجودآمده را به دقت بررسی و ضمن برخورد با خاطیان و مسببان احتمالی، در اسرع وقت زمینه اعتمادبخشی به آحاد جامعه اسلامی را فراهم کنند.

همانطور که در جلسه رؤسای محترم واحدها متذکر شدم، بار دیگر به همکاران خود در سراسر کشور تأکید می­ کنم احترام به مردم و پاسخگو بودن آنان به رعایت حق، عدل و انصاف در همه مراحل و ترجیح آن به منافع سازمانی را باید سرلوحه کار خویش در این دوره قرار دهند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید