عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم جمع آوری خودروهای اسقاطی رها شده از سطح شهر تهران

    کد خبر :386463

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم جمع آوری خودروهای اسقاطی رها شده از سطح شهر تهران تاکید کرد.

سیدحسن رسولی در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درخصوص خودروهای اسقاطی رها شده در سطح شهر تهران گفت: گزارشات دریافتی از برخی شهروندان و بازدیدهای شخصی اینجانب از سطح شهر حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از خودروهای فرسوده در حاشیه خیابان‌های اصلی و فرعی مناطق و نواحی شهر به صورت رها شده پارک شده‌اند.

وی افزود: این اتومبیل‌ها که از عمری بالای 50 سال برخوردار هستند با چهره‌ای خاک خورده و فوق‌العاده کثیف علاوه بر اشغال بخش قابل توجهی از سطوح شهری، باعث ایجاد ترافیک و بی نظمی عبورومرور شهری شده و همچنین موجب نازیبایی چهره عمومی محلات شده‌اند. در حقیقت روان فردی و اجتماعی مردم را آزار می‌دهند.

رسولی ادامه داد: بر این اساس و طبق تبصره یک بند دو ماده 55 قانون شهرداری سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز از آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن به وسیله ماموران خود اقدام کنند. به این ترتیب از شهردار و معاون خدمات شهری شهر تهران خواهان تامین برنامه‌ای متناوب از حیث زمانی برای جمع آوری و انتقال این نوع خودروها به پارکینگ‌های عمومی و تعیین تکلیف نهایی موجود با جلب همکاری پلیس راهور و مسئولان قضایی هستند.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: متعاقبا پس از دریافت عملکرد به مراجع مذکور گزارش کار را به محضر موکلین تقدیم خواهند کرد. از عموم شهروندان استدعا می‌کنم با مشارکت موثر خویش و اعلام این موارد به سامانه 137 و 1888 شهرداری در ارتقای شاخص زیست پذیری شهر، مدیریت شهری را یاری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید