سرپرست وزارت رفاه خبر داد

افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب/ شروع بکار خانه معلولین ذهنی خفیف

    کد خبر :384463

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از روزهای اولیه پس از زلزله کرمانشاه، ارائه خدمات بهزیستی را در مناطق زلزله‌زده شروع کردیم، در عین حال از افتتاح بزرگ‌ترین مرکز جامع توانبخشی غرب استان کرمانشاه در سرپل ذهاب خبرداد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه گزارشی از سفرش به کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: ۱۱ماه پیش شاهد حادثه زلزله در کرمانشاه بودیم که جمعیت بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داد و خساراتی در پی داشت.

وی افزود: از روزهای اولیه پس از زلزله ارائه خدمات بهزیستی را در مناطق زلزله‌زده شروع کردیم و امروز شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز جامع توانبخشی غرب استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب بودیم که بیشترین خسارات را در زلزله متحمل شده بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این مرکز جامع توانبخشی برای ۱۹۰۰ معلول در سطح این شهرستان ساخته شده و قابل استفاده است، گفت: البته از این تعداد ۱۲۰ معلول ناشی از لزله بودند. افراد بنا به نیازهای خود می‌توانند در این مرکز خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی را دریافت کنند.

بندپی ادامه داد: زیربنای این مرکز ۱۰۰۰ مترمربع است و به جدیدترین تجهیزات روز مجهز است، ضمن آنکه تیم متخصصی در این ساختمان مستقر شده و آماده ارائه خدمت هستند.

وی همچنین از افتتاح چهل و ششمین مرکز خانه معلولین ذهنی خفیف در این استان خبر داد و گفت: این خانه‌ها را از کشورهای پیشرفته الگو گرفته‌ایم، اگر معلولین ذهنی خفیف را با افراد دیگر در تعامل اجتماعی و پیوند با افراد دیگر قرار دهیم، توانسته‌ایم در بازتوانی این گروه اقدامات خوبی انجام و در رفع مشکلات ذهنی‌شان موثر باشیم. در این خانه که امروز افتتاح شد ۱۰ معلول خفیف ذهنی خدمات تخصصی دریافت خواهند کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه دیگر افتتاح شده در این استان را درمانگاه تامین اجتماعی با ۱۴۵۱ متر مربع در سنقر کلیایی دانست و گفت: خدمات سلامت، دندانپزشکی، مامایی و روانشناسی به جامعه کار وتولید ارائه می‌شود. همچنین هفته آینده اورژانس اجتماعی قصر شیرین افتتاح می‌شود و به این ترتیب همه شهرستان‌های استان از اورژانش اجتماعی برخوردار می‌شوند.

بنیدپی افزود: ساعت ۱۹ امشب کارگروه اشتغال استان تشکیل می‌شود. نرخ بیکاری کرمانشاه از متوسط کشوری بالاتر است و مساعدت‌های خاصی برای رونق کسب و کار و سرعت بخشیدن به اشتغال در کرمانشاه درنظر گرفتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید