احتمال حضور رئیس‌جمهور در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷
    کد خبر :383542

وزیر علوم گفت: برای مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها رئیس‌جمهور دعوت شده است اما با توجه به سفر نیویورک امیدواریم دفتر وی برای روزهای آینده زمانی برای این موضوع اختصاص دهد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت دانشجویان بازداشتی اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعاتی که در صحبت با قوه قضائیه و مسئولان مربوطه کسب کرده‌ایم، وضعیت این دانشجویان در حال بررسی است تا مشکل خاصی برای ادامه آنها ایجاد نشود. دانشجویانی که پرونده‌شان بررسی شده در حال تحصیل هستند و با صحبت‌هایی که انجام شده، امیدواریم مشکلی برای ادامه تحصیل آنها پیش نیاید.

وی در خصوص دانشجویان بورسیه، افزود: وزارت علوم مانند گذشته که تعداد زیادی از دانشجویان را بورسیه می‌کرد، عمل نمی‌کند. در سال گذشته کمتر از ۴۰ نفر دانشجو از سوی وزارت علوم بورسیه تحصیلی شدند که هزینه‌های آنها نیز از سوی این وزارتخانه پرداخت می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: دانشجویان مقطع دکتری که قصد اعزام به خارج از کشور برای استفاده از فرصت مطالعاتی را دارند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شده باشند. در این زمینه امسال به خاطر مسائلی که درباره ارز در کشور پیش آمد اعزام آنها مقداری با تاخیر انجام می‌شود. بخش اعظمی از هزینه‌های مربوط به این دانشجویان از سوی دولت پرداخت می‌شود که در این پرداخت مشکلی وجود ندارد.

غلامی با بیان اینکه بخش کمی از هزینه‌ها را نیز دانشجویان باید پرداخت کنند که بیشتر نگرانی آنها در این زمینه است، تصریح کرد: در قیمت ارز تلاطم‌هایی به وجود آمده که برای پرداخت سهم مربوط به این دانشجویان هزینه‌ها افزایش یافته است که امیدواریم با کاهشی که طی روزهای گذشته در نرخ ارز مشاهده کرده‌ایم این دانشجویان بتوانند با کمک دانشگاه‌های خود مشکلاتشان را برطرف کنند. اخیرا بانک مرکزی کمک‌هایی در این زمینه انجام داده است.

وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مشکل خوابگاه برخی دانشگاهها، تاکید کرد: هر ساله در آغاز سال تحصیلی مشکلات خوابگاهی برای دانشجویان غیربومی ایجاد می‌شود اما معمولا تا یکی دو هفته بعد از آغاز سال تحصیلی و با تدابیری که دانشگاه‌ها در این زمینه اتخاذ می‌کنند، مشکلات برطرف می‌شود. در این زمینه امیدواریم با اقدام به موقع دانشگاه‌ها مشکلات به وجود آمده برای خوابگاه‌های دانشجویان بومی برطرف شود.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به سوالی پیرامون حضور رئیس جمهور در مراسم بازگشایی رسمی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: برای این مراسم از رئیس‌جمهوری دعوت شده است اما با توجه به اینکه هفته قبل ایشان در سفر به نیویورک بودند امیدواریم دفتر رئیس‌جمهوری برای روزهای آینده زمانی برای این موضوع اختصاص دهند.

غلامی در پایان در پاسخ به سوالی پیرامون اخراج دختران آیت الله هاشمی از دانشگاه آزاد، گفت: در این زمینه چیزی نشنیده‌ام چراکه دانشگاه آزاد این موضوعات را به ما نمی‌گوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید