رشد آمار اهدای خون در نیمه اول سال ۹۷

    کد خبر :381895

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، از رشد آمار اهدای خون در نیمه اول سال ۹۷ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، بشیر حاجی بیگی، گفت: طی ۶ ماه اول سال ۹۷ آمار اهدای خون یک و ۳۵ صدم درصد رشد نشان داد.

وی افزود: بیشترین میزان رشد آمار اهدای خون به ترتیب در استان های اردبیل با ۱۴ درصد رشد، خراسان شمالی با ۱۱ درصد و ایلام با ۱۰ درصد رشد مشاهده شده است.

حاجی بیگی همچنین در خصوص شاخص اهدای خون بانوان در سال جاری نسبت به ۶ ماه اول سال ۹۶ ، گفت: استان زنجان با ۲ درصد رشد، استان های اردبیل و خراسان جنوبی با یک درصد رشد اهدای خون بانوان طی ۶ ماهه اول سال ۹۷ بیشترین آمار رشد این شاخص را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: طی این مدت یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۷۱۴ اهدا کننده به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳ واحد خون دریافت شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، افزود: تنها ۴ و ۴۳ صدم درصد اهدا کنندگان را بانوان تشکیل داده اند.

وی گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری ۹۶۵ هزار و ۱۴۶ واحد گلبول قرمز فشرده، ۳۲۴ هزار و ۵۰۹ واحد پلاسما و ۴۷۷ هزار و ۴۳۵ واحد پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی افزود: در مجموع طی این مدت یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۹۰ واحد خون و فرآورده توزیع شده است.

رشد ۱۸ درصدی آمار اهدای خون در شهریور

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در ارتباط با میزان اهدای خون در شهریور ۹۷ ، نیز گفت: آمار اهدای خون در شهریور ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد نشان می دهد.

حاجی بیگی افزود: استان اردبیل با ۷۵ درصد رشد دارای رتبه اول، استان آذر بایجان غربی با ۵۴ درصد رشد دارای رتبه دوم و استان قزوین با ۴۰ درصد رشد دارای رتبه سوم افزایش آمار اهدای خون شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید