پورشه 935 با قدرت ۷۰۰ اسب بخار، معرفی شد

    کد خبر :379761

پورشه 935 جدید، از بدنه‌ی کلاسیک این خودرو استفاده می‌کند، اما با پیشرانه و تجهیزات مدرن پورشه، به تعداد ۷۷ دستگاه با قیمتی بیش از ۸۰۰ هزار دلار، تولید می‌شود.

پورشه این روزها در اقدامی جالب توجه از یک خودروی مدرن کلاسیک قدرتمند با نام 935 رونمایی کرده است. نام این خودرو شاید برای بسیاری از هواداران پورشه آشنا باشد چون این خودروساز در اواخر دهه‌ی ۷۰ میلادی خودروی مسابقه‌ای با همین نام تولید می‌کرد. پورشه 935 کلاسیک، خودروی مسابقه‌ای پر افتخاری است که طول بیشتری نسبت به نمونه‌های استاندارد پورشه در همان زمان، داشت. حالا و در هفتادمین سالگرد تاسیس پورشه، این سازنده ی آلمانی تصمیم گرفته تا نسخه‌ای مدرن از خودروی کلاسیک و قدرتمند 935 را تولید کند.

در ساختار بدنه‌ی 935 جدید از فولاد و فیبر کربن استفاده شده است. در بخش فنی نیز این خودرو با مدل 911GT2 RS یکسان است. به دلیل اقداماتی که پورشه در راستای کاهش وزن این 935 انجام داده وزن این خودرو به ۱۳۷۹ کیلوگرم رسیده است. طراحی این خودرو اما کاملا با نگاهی به مدل کلاسیک و به شکل اصطلاحا رترو صورت گرفته است. به خصوص هنر طراحان را می‌توان در بخش رینگ‌ها مشاهده کرد که با رنگ قرمز خود جلب توجه می‌کنند. این رینگ‌ها که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند به دلیل شکل خاص خود به رینگ‌های بشقابی یا دیش رینگ معروف هستند.

آینه‌های جانبی از دیگر بخش‌هایی هستند که متفاوت جلوه می‌کنند و از مدل 911RDR به عاریت گرفته شده‌اند. این تنها اشتراک پورشه 935 با سایر مدل‌های پورشه نیست چون خروجی‌های دوگانه‌ی اگزوز نیز از پورشه 908 گرفته شده‌اند و در داخل کابین نیز می‌توان اهرم تعویض دنده‌ی چوبی مدل GT3 RS را مشاهده کرد. پورشه بخش‌های دیگر این خودرو نظیر سیستم مدیریت پایداری و سیستم تهویه‌ی مطبوع را نیز تغییر داده و تقویت کرده است.

با وجود اشتراکات زیاد 935 مدرن کلاسیک با سایر تولیدات پورشه، سازنده موتور این خودرو را بدون تغییر باقی نگذاشته و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت ۳.۸ لیتری را تقویت کرده است. این پیشرانه‌ی تویین توربو پس از اعمال تغییرات توانایی تولید ۷۰۰ اسب بخار قدرت را دارد که برای انتقال آن به چرخ‌های عقبی از یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوبل کلاچ از نوع PDK استفاده شده است.

همانطور که از ظاهر این خودرو مشخص است، پورشه 935 برای استفاده در خیابان نیست و در حقیقت از نظر قانونی نیز نمی‌توان آن را در خیابان و جاده مورد استفاده قرار داد؛ بنابراین خریداران این مدل تنها می‌توانند 935 خود را در پیست مسابقه مورد استفاده قرار دهند. ضمنا این خودرو به صورت استاندارد تنها دارای یک عدد صندلی است و خریدار در صورت تمایل می‌تواند با پرداخت مبلغی اضافه، صندلی دوم را سفارش دهد.

تیراژ تولید 935 مدرن کلاسیک تنها به ۷۷ دستگاه محدود خواهد بود. فعلا مشخص نیست که پورشه این خودرو را در بازار خارج از آلمان و ایالات متحده با چه قیمتی عرضه خواهد کرد اما برای بازار اروپا، این مدل با قیمت ۷۰۰ هزار یورو (۸۱۰ هزار دلار) عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید