افرادی که با “کوکتل‌مولتوف” سفارت عربستان را به آتش کشیدند، نیروهای حزب‌اللهی نبودند، نفوذی بودند

    کد خبر :373919

معاون سابق عربی آفریقایی وزارت خارجه از وجود سندی خبر داد که نشان می‌دهد عربستان در ماجرای حمله به سفارتش در تهران نقش داشته است.

به گزارش انتخاب؛ امیرعبداللهیان با اشاره به ماجرای حمله به سفارت عربستان، اظهار داشت: در ماجرای سفارت عربستان در تهران، تحلیل و ارزیابی بنده این است افرادی که با پرتاب “کوکتل‌مولتوف” سفارت عربستان را به آتش کشیدن نیروهای حزب‌اللهی و بسیجی نبودند بلکه عوامل نفوذی بودند که کاملا هدایت شده این کار را انجام دادند.

وی که با تسنیم گفتگو می کرد، افزود: این را به این دلیل عرض می‌کنم که سفارت عربستان یک هفته قبل از این حادثه به سفارت‌خانه‌های خارجی در ایران اطلاعیه داده و تمامی خودروهای سفارت و دیپلمات‌های خود را به فروش گذاشته البته سند این موضوع در وزارت امور خارجه موجود است، این نکته نیز قابل ذکر است که آن شرایط هنوز نه سفارت آتش زده شده، نه اتفاقی افتاده و نه آیت‌الله نمر اعدام شده است.

این مقام سابق وزارت خارجه تاکید کرد: این یادداشت را به بعضی از سفارت‌‌خانه‌هایی در ایران داده‌اند که با خودشان رابطه نزدیک دارند، نه سفارت‌خانه‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران رابطه نزدیک دارند، یکی از این سفارت‌خانه‌‌ها، سفیرش در ملاقاتی که با بنده داشت تصویر یادداشت را به من داد و گفت این یادداشت برای ما ارسال شده است.

وی ادامه داد: یک هفته قبل از حمله به سفارت عربستان، سعودی‌ها به سفارت‌خانه‌های خارجی در ایران اطلاعیه داده و تمامی خودروهای سفارت و دیپلمات‌های خود را به فروش گذاشته است البته سند این موضوع در وزارت امور خارجه موجود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید