شش گام سالم متخصصان تغذیه برای کاهش وزن

    کد خبر :370899

در پیش گرفتن رژیم های سخت غذایی ممکن است به شما کمک کند تا حدودی وزن کم کنید و در کوتاه ‌مدت احساس رضایت داشته باشید، ولی بدن شما در بلند‌مدت نمی ‌تواند این نوع رژیم‌ های فشرده را تحمل کند.

شما برای دستیابی به وزن ایده آل و نگه داشتن آن در حد مطلوب، می توانید 6 عادت غذایی متخصصان تغذیه را دنبال کنید:

تعادل طعم ها در رژیم غذایی: در یک وعده غذایی که شما را سیر می کند، ولی فقط مواد مغذی مهم نیست بلکه طعم ها نیز اهمیت دارند. هنگامی که یک وعده غذایی شامل تمام طعم ها باشد، سیر کننده تر است و کمتر احتمال دارد ما در ساعات بعدی روز به سراغ کوکی یا چیپس برویم. برای دستیابی به یک هارمونی از طعم ها از روشی سالم، در آشپزخانه تان، گیاهان، ادویه جات، چاشنی ها و غذاهایی که سوخت و ساز را زیاد می کنند، داشته باشید تا متعادل کردن طعم های وعده های غذایی تان آسان تر گردد.

تعطیل کردن آشپزخانه بعد از وعده شام: تحقیقات تایید می کنند که غذا خوردن در آخر شب مخصوصا در افرادی که کمبود خواب دارند، با افزایش وزن همراه است. به جای غذا خوردن بدون فکر در شب، آشپزخانه را تعطیل کنید و یک روال جدید برای خودتان ایجاد کنید مانند یک حمام آرامش بخش، قدم زدن در شب، خواندن کتاب یا زودتر خوابیدن.

کوچک کردن بشقاب غذا: تحقیقات نشان داده است هر چه بشقاب غذاخوری بزرگ تر باشد، ما آن را بیشتر پر می کنیم و بیشتر غذا می خوریم. در حقیقت این چشم ها هستند که به جای معده در خوردن یا نخوردن غذا تصمیم می گیرند. وقتی شما نیمی از بشقاب بزرگی را پر از غذا می کنید، پس از خوردن تمام غذا این حس به شما دست می دهد که به اندازه کافی غذا نخورده اید و هنوز گرسنه اید. حالا فرقی نمی کند که بشقاب شما بزرگ باشد یا متوسط. به هر حال خالی بودن نیمی از بشقاب به معنی گرسنه ماندن است. وقتی بشقاب بزرگی را انتخاب می کنید، بیشتر می خورید و چاق تر می شوید، در حالی که می توانید به آسانی بشقاب تان را کوچک کنید.

غذا خوردن با چنگال: شاید باورش برایتان سخت باشد؛ ولی اگر تلاش کنید پس از این به جای قاشق با چنگال غذا بخورید قطعا کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. بنا بر تحقیقات انجام شده در دانشگاه فلوریدا، استفاده کردن از چنگال در هنگام صرف وعده های غذایی موجب کم تر شدن حجم غذای مصرفی می‌ شود.

نوشیدن آب حین غذا: نوشیدن آب بیشتر با وعده های غذایی می تواند منجر به لاغری شود. متخصصان تغذیه، نوشیدن نیم لیتر آب با هر وعده غذایی را تاکید می کنند. این مقدار آب به علت اثر افزایش حجمی که بر معده شما می گذارد، به شما امکان می دهد که احساس سیری بیشتری کنید. تحقیقات اخیر نشان داده اند که افزایش مصرف آب قبل یا همراه وعده های غذایی می تواند به حفظ وزن یا جلوگری از افزایش وزن کمک کند.

فعالیت بدنی کافی: هنگامی که می دانید قرار است برای مدتی طولانی پشت میز بنشینید، ساعت گوشی خود را روی زنگ می گذارید تا در هر ساعت، 10 دقیقه از پشت میز بلند شوید و تحرک داشته باشید. 10 دقیقه پله نوردی، پیاده روی، حرکات کششی، ایستادن، انجام کرانچ یا انجام ترکیبی از چیزهای بسیار، نه تنها کمک می کند که کالری بسوزانید بلکه از نظر ذهنی نیز به شما نیرو می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید