قیمت‌های نفت تثبیت شد

    کد خبر :364631

قیمت نفت آمریکا با افت بازارهای سهام کاهش یافت، اما قیمت نفت برنت تحت تاثیر عوامل ژئوپولیتیکی بالا رفت.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در پایان معاملات بازارها در روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، قیمت نفت آمریکا با افت بازارهای سهام کاهش یافت، درحالی‌که قیمت نفت برنت با عوامل ژئوپولیتیکی، شامل ناآرامی های عراق، بالا رفت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲ سنت کاهش یافت و به ۶۷.۷۵ دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، ۳۳ سنت بالا رفت و معاملات این هفته آن، در ۷۶.۸۳ دلار بسته شد.

این هفته نفت خام آمریکا حدود ۳ درصد از قیمت خود را از دست داد، درحالی‌که بهای برنت ۰.۸ درصد افت کرد.

تحلیل‌گران می‌گویند تحولات ژئوپولیتیکی درحالی باعث تقویت قیمت نفت شده است که اعتراضات در شهر جنوبی عراق، بصره، داغ‌تر شده و انتظار می‌رود جنگ داخلی سوریه تشدید شود.

در معاملات پس از بسته شدن بازارهای رسمی، قیمت نفت برنت بالاتر هم رفت چراکه معترضین عراقی به تاسیسات نفتی‌ای که تحت پیمانکاری لوک‌اویل با ظرفیت روزانه آن ۴۰۰ هزار بشکه، وارد شدند و دو نفر از کارکنان را به گروگان گرفتند.

روز جمعه با انتشار گزارش مشاغل آمریکا که نشان داد در ماه آگوست اشتغال رشد خوبی داشته است، دلار آمریکا در برابر ارزهای مهم جهان تقویت شد. نرخ بالای دلار باعث می‌شود کالاهایی مانند نفت که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند برای خریدارانی که ارزی غیر از دلار دارند، گران‌تر تمام شود و تقاضا کاهش یابد.

افزایش ذخایر بنزین آمریکا که این هفته ۱.۸ میلیون بشکه بالا رفت، بر قیمت‌های نفت فشار وارد کرد. ذخایر میعانات نفتی هم ۳.۱ میلیون بشکه افزایش داشتند.

داده‌های شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز نشان داد که در هفته منتهی به ۷ سپتامبر، شرکت‌های انرژی آمریکا برای دومین هفته در ۳ هفته اخیر، تعداد چاه‌های فعال خود را کاهش داده‌اند.

واردات نفت چین ۶.۵ درصد افزایش یافت/واردات نفت چین از ایران رکورد زد

اما با بازگشت به کار پالایشگاه‌های مستقل و کوچکتر چین، تقاضای نفت این کشور در ماه آگوست بالا رفت. داده‌های رسمی نشان داد واردات نفت این کشور در ماه آگوست ۶.۵ درصد جهش کرده است.

همچنین داده‌های گلوبال پلاتس، که روز جمعه منتشر شد نشان داد، علی‌رغم تهدیدات آمریکا، واردات نفت چین از ایران در ماه آگوست رکورد زده و به رقم ۸۷۴ هزار بشکه در روز رسیده است.

رکورد قبلی واردات نفت ایران توسط چین، به آوریل ۲۰۱۴ باز می‌گردد که در آن ۸۰۳ هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید